کد خبر: 293195
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
بازدید 315
از مربیان کانون فارس تقدیر شد

یازدهمین نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش‌شناسی منطقه جنوب کشور در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در یازدهمین نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش‌شناسی، پنل تخصصی «کنکاشی در تعریف مطالعه» و پرسش و پاسخ همراه با تقدیر از کتاب‌داران برگزیده چهار استان فارس، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد، هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی در اداره کل کانون فارس برگزار شد.

این نشست با همکاری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، دانشگاه شیراز، انجمن کتاب‌داری و اطلاع رسانی ایران شاخه فارس و با حضور مدیران کل، رؤسا و نمایندگان سازمان‌ها و مشاور امور بانوان و خانواده استانداری فارس همراه بود و در آن از ۳ مربی فرهنگی کانون فارس به عنوان کتاب‌داران برتر تقدیر شد. بر اساس این گزارش اعظم رنجبرجهرمی،

 مربی‌ مسئول مرکز فرهنگی هنری جهرم، بتول فرجودی، مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری سروستان و فاطمه کنعانی مربی فرهنگی مرکز فرهنگی هنری آباده، به عنوان کتاب‌داران برتر کانون فارس معرفی و از آنان تجلیل شد. 

سعیدرضا کامرانی، معاون فرهنگی کانون فارس در این مراسم ضمن اشاره به فعالیت کانون در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، رسالت اصلی مربیان کانون را ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان ونوجوانان عنوان کرد و گفت: فرهنگ مطالعه باید از کودکی شکل بگیرد و در وجود بچه‌ها نهادینه شود و در این راه، خانواده‌ها، مربیان و اولیای تربیتی، نقش تعیین‌کننده‌ای را بر عهده دارند. 

او در ادامه گفت: خداوند در جای جای قرآن به نوشتن  اشاره و سوگند یاد می‌کند به قلم و آنچه که می‌نگارد و همین موضوع اهمیت نوشتن را خاطرنشان می‌سازد.

به گفته‌ی کامرانی، کتاب از دیرباز احیاکننده‌ی تفکر، اندیشه، علم، فرهنگ و هنر بوده و تشنگان آگاهی و دانش را سیراب کرده‌است و کتاب و کتابخانه‌ها همیشه تأثیرگذار و کانونی بوده‌اند برای صاحبان اندیشه.

او در پایان با اشاره به تعداد زیاد آثار ترجمه‌ای برای کودکان و نوجوانان در ایران، خواستار تولید بیشتر محتوای مناسب، متناسب با فرهنگ جامعه شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =