کتابخانه اسدالله شعبانی در مدرسه روستای سراوک شهر فامنین افتتاح شد

کانون پرورش فکری استان همدان به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و تجلیل از شاعر همدانی اسدالله شعبانی کتابخانه‌ای را به نام او درمدرسه فاطمیه روستای سراوک افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به مناسبت بیست‌وهفتمین دوره کتاب و کتاب‌خوانی و با هدف بهره‌مندی کودکان و نوجوانان روستاها و مناطق محروم از کتاب، کتابخانه‌ای را به نام استاد اسدالله شعبانی در مدرسه فاطمیه روستای سراوک فامنین افتتاح کرد.

در این مراسم که با کمک و همکاری کتابخانه سیار روستایی فامنین و مدیر و آموزگاران مدرسه فاطمیه برگزار شد، اسدالله شعبانی، مدیرکل کانون استان همدان، رئیس آموزش و پرورش فامنین، معاون فرهنگی و کارشناسان کانون نیز در این روستا حضور یافتند.

در ابتدای برنامه دانش‌آموزان سرود «ای ایران» اسدالله شعبانی را اجرا کردند و سپس یکی از دانش‌آموزان به معرفی ایشان پرداخت و گوشه‌ای از زندگی هنری او را برای حاضران معرفی کرد.

بهناز ضرابی‌زاده در این مراسم با تبریک بیست‌وهفتمین دوره کتاب و کتاب‌خوانی به شعار کانون در این هفته اشاره کرد و گفت حال خوش خواندن را برایتان آرزو می کنم و این حال خوش را با هدیه یک قفسه کتاب به همراه ۶۰ عنوان کتاب به مدرسه فاطمیه تقدیم می‌کنم. امیدوارم در مناسبت‌های مختلف به این کتابخانه کتاب‌های بیشتری اهدا کنیم. سپس از دانش‌آموزان خواست تا کتاب‌های خود را به کتابخانه هدیه کنند و با کمک روستاییان به توسعه کتابخانه کمک کنند.

اسدالله شعبانی در یک گفتگوی صمیمی خاطرات زیبایی را از کودکی خود در روستایش در توابع همدان برای دانش‌آموزان بیان کرد و آن‌ها را به مطالعه برای ساختن آینده‌ای بهتر تشویق کرد.

در پایان به همت کانون پرورش فکری کتابخانه اسدالله شعبانی در مدرسه فاطمیه روستای سراوک فامنین افتتاح شد و حاضرین با شادی ورود این کتابخانه را به مدرسه ابتدایی گرامی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =