قصه‌گویی بایستی در مقاطع دانشگاهی تدریس شود

اسماعیل عسکری با بیان اینکه قصه‌گویی بایستی در دانشگاه به سرفصل درسی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد گفت: در برخی از کشورها قصه‌گویی به عنوان رشته دانشگاهی تا مقطع دکتری تدریس می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان خراسان رضوی؛ اسماعیل عسکری در حاشیه بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی منطقه ۴ با اشاره نقش تاثیرگذار قصه‌گویی در تربیت کودکان و نوجوانان خاطر نشان کرد: اولین حلقه ارتباطی بین مربیان و کودکان و نوجوانان در مسیر تربیت و تعالی نسل آینده قصه‌گویی است از این رو ادبیات شفاهی مربیان بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در خصوص ظرفیت‌های موجود در هنر قصه‌گویی تصریح کرد: برقراری ارتباط کلامی یکی از اثرگذارترین نقش ها در انتقال مفاهیم تربیتی و اخلاقی را داراست و قصه گویی نیز در این مسیر نقش عمده‌ای را ایفا میکند.

مدیرکل کانون خراسان شمالی با بیان اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه قصه‌گویی اظهار کرد: کانون پرورش فکری بیست و دو سال متولی اصلی برگزاری جشنواره قصه گویی است که در این مدت علاوه بر اجرای قصه های متعدد بخش جنبی جشنواره ها نیز در زمینه پژوهش ها و فرصت های مطالعاتی، کارگاهها و کلاس های آموزشی و اجراهای زنده در سطح شهر فعالیت های ارزنده ای را انجام داده است.

وی افزود: در خصوص تالیف پایان نامه با موضوعات مرتبط با قصه نیز تعاملاتی با دانشگاه فرهنگیان و دیگر دانشگاهها صورت پذیرفته است که در نتیجه تالیف پایان نامه ها و مقالات متعدد علمی را در بر داشت.

عسکری با اشاره به اینکه مستند سازی و حفظ قصه گویی های جشنواره دارای اهمیت است بیان داشت: بخش عمده قصه گویی های اجرا شده در سالهای قبل با عنوان قصه های هزار و یک شب تالیف شده است که سال گذشته زیر چاپ رفت.

وی با بیان اینکه هنر قصه گویی بایستی به صورت تخصصی مورد توجه قرار گیرد اذعان داشت: در برخی از کشورها قصه گویی به عنوان رشته دانشگاهی قلمداد شده و تا مقطع دکتری تدریس می­شود که این مساله در دانشگاه فرهنگیان و سایر رشته های حوزه ارتباط با کودکان به عنوان سرفصل درسی شروع شده است و بایستی سرعت بیشتری پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =