کودکان مناطق محروم میزبان قصه‌گویان کانون پرورش فکری خواهند بود

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری گفت: قصه‌گویان کانون به مناطق کم برخوردار و روستاها برای اجرای در این مناطق اعزام خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان خراسان‌رضوی، حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون پرورش فکری بیان داشت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته در نظر داریم تا در هفته‌های فرهنگ ایران در دیگر کشورها قصه‌گویان کانون پرورش فکری را برای اجرا در دیگر کشورها اعزام کنیم تا سفیر هویت و فرهنگ ایران در جهان باشند.

وی با بیان برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در خصوص قصه‌گویی گفت: تمام قصه‌گوهای کانون در طول سال به روستاها و مناطق کم برخوردار اعزام خواهند شد تا برای کودکان این مناطق به قصه‌گویی بپردازند

در ادامه ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی و مدیر اجرایی جشنواره قصه‌گویی منطقه ۴ در مراسم اختتامیه این جشنواره در ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در مشهد با اشاره سابقه قصه‌گویی در ادبیات کهن ایرانی اسلامی خاطر نشان کرد: خداوند از طریق قرآن برای بندگان خود قصه‌گویی کرده است و تاریخ انبیا و اتفاقات پیشین را توصیف نموده است.

وی با بیان نقش هویت‌ساز قصه‌گویی در زندگی انسان افزود: «آینده ساختنی است» شعار محوری جشنواره امسال است و کانون پرورش فکری با ترویج قصه‌گویی سعی دارد تا هویت دینی و تاریخی مردمان این سرزمین را بازیابی کند.

 مدیرکل کانون پرورش فکری خراسان رضوی با اشاره به اینکه جشنواره قصه‌گویی طی یک فرایند در طول سال صورت می‌پذیرد تصریح کرد: شرکت کنندگان در طول سال در مراکز مختلف کانون پرورش فکری قصه‌گویی می‌کنند و در این دوره ۳۰ نفر از برگزیدگان استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان  و هرمزگان پس از دو روز رقابت پرداختند.

وی افزود: مرحله منطقه‌ای جشنواره ۵ برگزیده خواهد داشت که برای رقابت در مرحله کشوری با حضور شرکت کنندگان دیگر استان‌ها به رقابت خواهند پرداخت.

زره‌ساز با معرفی بخش «۹۰ ثانیه ای» جشنواره قصه‌گویی افزود: در این بخش بالغ بر هزار اثر ویدیویی در سه بخش «شهر من»، «خبرنگاران» و «دفاع مقدس» دریافت و داوری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =