کد خبر: 293233
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
بازدید 913
شاعر بهاری در بهار

دیدار صمیمی اسدالله شعبانی شاعر همدانی، زاده‌ی روستای بهادربیگ با اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهار.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به مناسبت بیست‌وهفتمین دوره کتاب و کتاب‌خوانی و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با چهره‌های ماندگار و اهل‌قلم، برنامه دیدار اعضای مرکز فرهنگی هنری شهر بهار با اسدالله شعبانی برگزار شد.

اسدالله شعبانی متولد ۱۳۳۷ در روستای بهادربیگ بهار است. وی در سال ۱۳۵۷ پس از اخذ دیپلم به استخدام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درآمد و از آن پس به سرودن و نوشتن برای کودکان و نوجوانان پرداخت. او درحال حاضر کارشناس شعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر نشر توکا می‌باشد.

مدیرکل کانون استان همدان در این مراسم ضمن خیرمقدم به اسدالله شعبانی و معرفی ایشان به کودکان و نوجوانان درباره تفاوت نگاه شاعران و نویسندگان به جهان پیرامون و پدیده‌های آن صحبت کرد و مطالعه هدفمند را راز و رمز اصلی نویسندگی و خوب‌زیستن دانست.

بهناز ضرابی‌زاده همچنین به شعار این هفته اشاره کرد و گفت: اگر حال خوش خواندن را درک نمائید می‌توانید آینده‌ی درخشانی برای خود و جامعه بسازید.

سپس اسدالله شعبانی در یک گفت‌وگوی ساده و صمیمی خاطرات زیبایی را از کودکی خود در روستایش بهادربیگ در توابع همدان برای دانش‌آموزان بیان کرد و آن‌ها را به مطالعه برای ساختن آینده‌ای بهتر تشویق کرد. او همچنین کودکان و نوجوانان را به مطالعه متون کهن از جمله شاهنامه تشویق کرد و گفت: اگر شاهنامه را به دقت مطالعه کنید در به‌کاربردن کلمات و واژه‌های صحیح و اصیل فارسی تبحر پیدا می‌کنید و سپس آن‌ها را به پرهیز از به‌کاربردن جملات بیگانه و مخصوصا انگلیسی و نادرست تشویق کرد.

در پایان مراسم مربیان مرکز فرهنگی هنری بهار از اسدالله شعبانی تقدیر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =