کانونی‌ها به دیدار کودکان روستایی رفتند

هفته کتاب و کتاب‌خوانی فرصتی دیگر برای اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور مربیان کانون استان گیلان شد و یک روز خاطره انگیز را با حضور« احمد خدادوست» شاعر کودک و نوجوان گیلانی برای کودکان روستای آقاسید شریف شهرستان رشت رقم‌زد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، هم‌زمان با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری با همه‌جانبه‌نگری و به منظور ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی کودکان و نوجوانان میهمان کودکان روستای آقا سید شریف شهرستان رشت  ‌شدند.

این ویژه‌برنامه که با همراهی آفرینش‌های ادبی و کتاب‌خانه پستی مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون رشت صورت‌گرفت، یک میهمان ویژه داشت و فرصتی ارزش‌مند برای هم‌نشینی کودکان و نوجوانان با «احمد خدادوست»، شاعر کودک و همکار پیش‌کسوت کانون گیلان شد.

برپایه این گزارش، خدادوست در این نشست، سخنانش را با معرفی خود و آثارش آغازکرد و مطالعه کتاب و علاقه بی‌پایان به «یار مهربان» را ازدلایل موفقیت و ادامه فعالیت‌هایش در عرصه ادبیات دانست.

احمد خداوست، شاعر کودک و نوجوان

شاعر مجموعه‌ی شعر«دنیا چگونه شگل سیب است» هم‌چنین در پاسخ به پرسش حاضران درباره‌ی راه‌های «سوژه‌یابی» گفت: بهره‌گیری مناسب ازحس‌های پنج‌گانه و ایجاد ارتباط مناسب با محیط پیرامون نقش به‌سزایی در یافتن موضوع‌های بدیع و تازه ایفامی‌کند.

این شاعر گیلانی درعین حال تجربه‌اندوزی، مطالعه کتاب و استفاده ازدیدگاه‌های سازنده صاحب‌نظران را مفید توصیف‌کرد و ازکودکان و نوجوانان برای همراهی افزون‌تر با فعالیت‌های مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دعوت‌کرد.

او در همین حال به خوانش شعر از آثارش پرداخت و به نقد حاضران از مجموعه‌ی شعر «خدا رنگ گلابی» پاسخ‌گفت.

ادامه‌بخش برنامه‌های این روز نیز برپایی کارگاه«نوشتن خلاق» ، معرفی و روخوانی کتاب از سوی مربیان بود که با اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی به کودکان همراه شد.  

معرفی«احمد خدادوست» از سوی مربی کانون گیلان
برپایی کارگاه «نوشتن خلاق»

معرفی کتاب«خدا رنگ گلابی» و خوانش شعر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =