کد خبر: 293238
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
راهیایی ۲ قصه‌گوی هرمزگان در بخش ملی

در جشنواره منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی فاطمه غفاری سروستانی مربی مسوول مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس و الهام اسکندری (در بخش آزاد) برتر معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، فاطمه غفاری سروستانی با قصه «آرزوی بزرگ» و الهام اسکندری با قصه «ابر کوچولو» در مسابقات منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شرکت کردند.

مراسم پایانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۴ کشور شامگاه چهارشنبه ۲۹ آبان در تالار شهر مشهد برگزار شد.

در این بخش نیز ۵ برگزیده راه یافته به بخش ملی این جشنواره مشخص شدند که براساس رای داوران این جشنواره، با ارزیابی قصه ۳۰ قصه‌گو از استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در مدت ۲ روز برگزیدگان راه یافته به مرحله ملی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را تعیین کردند.

براساس رای داوران مسابقات منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی متشکل از رضا بابک، عباس جهانگیریان و علی خانجانی، خانم‌ها نرگس فضلی اول قصه‌گوی قصه "مهره مار" از استان خراسان رضوی، مریم دیندار قصه‌گوی قصه "سوپ هویج" از استان کرمان، فاطمه غفاری سروستانی قصه‌گوی قصه "آرزوی بزرگ" و الهام اسکندری قصه‌گوی قصه "ابرکوچولو" هر۲ از استان هرمزگان و زهرا دهستانی قصه‌گوی قصه "حاکم نادان و دزد بد جنس" از استان یزد، قصه‌گویان راه‌یافته به مرحله ملی این جشنواره معرفی شدند.

بر اساس آرای هیات داوران بخش استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هرمزگان که ۱۸ مهرماه امسال در بندرعباس برگزار شد، پنج قصه‌گوی برگزیده استانی برای حضور به مرحله‌ منطقه‌ای معرفی شدند.

الهام اسکندری با قصه ابرکوچولو، آناهیتا محلفی با قصه شهر چوبی‌ها، فاطمه غفاری مربی مسوول مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس با قصه آرزوی بزرگ، زهرا سلامتی هرمزی از جزیره هرمز با قصه «بی‌بی‌ گل و بی‌بی‌ صورت» و شادی آزاد بشمنی با قصه «اردیک پر برکت» از قصه‌گویان راه‌یافته به جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در بخش زنان و مردان در خراسان رضوی بودند.

برگزیدگان دوره منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به مرحله کشوری که ۳۰ آذر ماه برگزار خواهد شد راه می‌یابند.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در این دوره با شعار "آینده ساختنی است" در قالب ۲ بخش صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای با حضور شرکت کنندگان و علاقه‌مندان برنامه ریزی شده‌ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =