حضور فعالانه کانون استان تهران در همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان

فعالیت‌های فرهنگی و ادبی کانون استان تهران در اولین همایش ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی معرفی و آثار اعضا، مربیان و کارشناسان در دو بخش مقالات و داستان‌نویسی با موفقیت همراه شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، اولین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی روز دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران و برخی نهادها و مؤسسات فرهنگی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

بنابراین گزارش، فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از سخنرانان این همایش بود که با موضوع «فرصت‌ها و چالش‌های ادبیات داستانی کودک و نوجوان» به سخنرانی پرداخت.

در بخش علمی این همایش، سه مقاله علمی-پژوهشی از «نگین صدری زاده، معصومه کرمی و زهرا عبدالحی» کارشناسان کانون استان تهران به دبیرخانه این رویداد علمی فرهنگی ارسال شد که پس از بررسی، هر سه مقاله برگزیده و در بخش مقالات علمی سایت دانشگاه شهید بهشتی و جهاد دانشگاهی نمایه شدند. همچنین به مقاله نگین صدری زاده در پنل‌های ارائه مقالات و سخنرانی‌های این همایش فرصت ارائه داده شد.

از دیگر بخش‌های این همایش، اختتامیه جشنواره نویسندگی خلاق دانشجویی بود که کانون استان تهران با ارسال ۱۲ اثر از اعضای باسابقه و ارشدی که در حوزه داستان‌نویسی فعال هستند، در این بخش شرکت کرد که از این میان، داستان کوتاه «‌غزل محمدی» با عنوان طلوع شایسته تقدیر شناخته و در اختتامیه این جشنواره تجلیل شد.

این عضو ارشد مراکز ۳۸ و ۲۷ کانون تهران از هفت‌سالگی در کارگاه‌های ادبی زیر نظر مربیان متخصص ادبی داستان‌نویسی را آموخت و تاکنون موفقیت‌های زیادی در این رشته به دست آورده است.

برپایی غرفه کانون استان تهران و معرفی فعالیت‌های ادبی کودکان و نوجوانان در مراکز به همت واحد آفرینش‌های ادبی و واحد آموزش و پژوهش استان بخش دیگری از برنامه بود.

از دیگر بخش‌های این همایش برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان بود که به همت واحد آموزش و پژوهش کانون استان تهران، مربیان و کارشناسان در دو کارگاه نویسندگی خلاق با حضور مرجان فولادوند و کارگاه میراث فرهنگی و ادبیات داستانی با حضور لیلا کفاش زاده شرکت کردند.

کفاش زاده در کارگاه خود که به مدت دو ساعت برگزار شد به ارتباط اسطوره‌ها و خدایگان با صفات خوب و بد انسان‌ها اشاره کرد و اهمیت قصه و داستان در ارائه مفاهیم اخلاقی و تربیتی به کودکان را برشمرد.

اختتامیه نخستین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی با موضوع «فرصت‌ها و چالش‌های ادبیات داستانی کودک و نوجوان» با حضور جمعی از نویسندگان، محققان، پژوهشگران، کتابداران و اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهادها و سازمان‌های مربوط در چهارم آذرماه ۱۳۹۸ در دانشکده ادبیات دانشکده شهید بهشتی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =