قصه، ابزاری مطمئن ومهم برای انتقال مفاهیم به کودکان ونوجوانان است

کارگاه تخصصی قصه گویی و قصه نویسی با حضور قصه گویان شرکت کننده در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه دو کشور، در عمارت تاریخی«حمام گپ» خرم آباد، با تدریس کرم رضا تاج مهر برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، در دومین شب حضور قصه گویان هفت استان منطقه2 کشور در خرم آباد، میهمانان در عمارت تاریخی«حمام گپ» حضور یافتند و درکارگاه تخصصی قصه گویی و قصه نویسی با تدریس کرم رضا تاج مهر شرکت کردند.
کرم رضاتاج مهر درکارگاه تخصصی قصه نویسی گفت: با توجه به تغییرات و دگرگونی های اجتماعی وتربیتی«قصه» هنوز ابزارمناسب، مطمئن ومهمی برای انتقال مفاهیم به کودکان و نوجوانان است و نمی توان جایگاه ارزشمند این قالب را درتربیت آن ها نادیده گرفت.
این نویسنده و داور استانی قصه گویی افزود: آموخته های روانشناسی هم با تاکید براهمیت این جایگاه، به صراحت به نقش قصه به عنوان قالب دهنده ساختارذهنی کودکان تاکید می کند. بنابراین درنهایت «برنده یابازنده »بودن «شاد یا ناشاد»، «تاثیر گذار یا تاثیرپذیر» بودن شخصیت آنها، در بزرگسالی بر برپایه های اولیه ای شکل می گیرد که برای کودک، به عنوان یک الگوی ذهنی تلقی می شود.
تاج مهر با درادامه  تفاوت نسل ها و قصه های تکراری، قصه و رقبای امروزی اش، ساختارآموزشی غیر موثر، تعارض آموزه های خانواده، ساختار آموزشی و محیط پیرامون را تشریح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =