تقدیر مدیرعامل کانون کشور از مدیرکل کانون آذربایجان‌غربی

در نشست فصلی مدیران کل کانون سراسر کشور، فاضل نظری مدیرعامل کانون کشور از جواد زاهدی مدیرکل کانون استان آذربایجان‌غربی به عنوان مدیر اجرایی منطقه یک بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی فاضل نظری مدیرعامل کانون ضمن تقدیر از مدیران اجرایی مناطق پنجگانه بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی گفت: اگر کتاب‌خانه‌ها پرفروغ باشد بی‌تردید همه کانون روشن خواهد شد و باید این نگاه را به‌ویژه در بخش‌های ستادی تقویت کنیم که اصل و اساس و اولویت فعالیت‌های کانون مراکز فرهنگی، هنری است.

رییس هیات مدیره کانون صبح روز ۵ آذر در تهران همچنین گفت: مراکز فرهنگی هنری کانون نیازمند احیا و ایجاد هوای تازه است در این زمینه باید کتاب‌های جدید را به این مراکز تزریق کنیم که این کار هم با افزایش تولید کتاب‌های جدید چاپی و صوتی و تجدید چاپ کتاب‌های قدیمی و خرید کتاب از ناشران دیگر صورت می‌گیرد و کتاب‌خانه‌های کانون می‌توانند بهترین مشتریان آثار تولیدی ما باشند. باید به سرعت، این آثار در اختیار کودکان و نوجوانان در سراسر کشور قرار بگیرد.

فاضل نظری همچنین ایجاد زیر ساخت‌های الکترونیکی و رایانه‌ای را در کانون ضروری و از اولویت‌های اساسی این تغییر در کانون عنوان کرد و یادآور شد: دیگر نمی‌شود جایی مثل کانون را با شیوه‌های ۴۰ سال پیش اداره کرد. باید به تغییر شیوه مدیریت در این مجموعه اهمیت بدهیم و بخش مهمی از اقدامات را به زیرساخت‌های رایانه‌ای اختصاص دهیم، روزآمدی دانش و مهارت‌ها در این حوزه، نیازمند آموزش است و برای این تغییر باید آماده شویم.

وی اظهار امیدواری کرد با ایجاد کانون مجازی در کنار مراکز کانون به اطلاعات واقعی‌تری درباره‌ی فعالیت‌ها و مخاطبان کانون دست پیدا کنیم در عین حال این کار مساله داده‌سازی را در همه حوزه‌ها محدود می‌کند.

او در همین حال طرح ایجاد زیرساخت‌های تولید انیمیشن در مراکز کانون را از جدیدترین برنامه‌هایی عنوان کرد که به‌زودی با محوریت معاونت فرهنگی و همکاری معاونت تولید کانون با هدف جذاب‌تر کردن مراکز کانون برای نوجوانان اجرا می‌شود.

فاضل نظری در ادامه، بر کیفی‌سازی فعالیت‌های کانون و اجرای برنامه‌های عمیق و اثرگذار و پرهیز از کارهای سطحی و گذرا برای کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: نگاه کمیت‌گرا برازنده شرایط امروز کانون نیست.

مدیرعامل کانون در پایان افزود: راهبردهای ما برای اداره کانون کاملا مشخص است اگرچه ممکن است در مسیر حرکت، روش‌ها تغییر کند.  

نشست فصلی مدیران کانون تا روز ۷ آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران ادامه می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =