آشنایی کودکان و نوجوانان گلستانی با روش‌های پیشگیری از آسیب‌های زلزله

مربیان کانون پرورش فکری گلستان با هدف آموزش کودکان و نوجوانان به هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه اقدام به برگزاری کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی با موضوع زلزله کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان،در این برنامه که با هدف کاهش خسارات ناشی از زلزله به وسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع و افزایش سطح آگاهی کودکان و نوجوانان در مورد سایر پدیده های طبیعی برگزار شد، مربیان کانون با اجرای برنامه‌هایی مانند نقاشی، نمایش، دلنوشته، کارگاه‌های آموزشی و ... عکس‌العمل‌های صحیح در برابر زلزله را به کودکان آموزش دادند.

نمایشگاه آثار هنری اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون گنبد

به مناسبت ۶ آذر و روز زلزله نمایشگاهی از ۱۵۰ اثر دانش آموزان و اعضای کانون گنبد در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در قالب نقاشی، نشریه دیواری، داستان و غیره در در مدرسه جعفر بای به‌مدت یک هفته برپا است.

از تعداد ۱۵۰ اثر ارائه شده توسط کودکان و نوجوانان،۱۷ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب و در این روز از پدیدآورندگان این آثار تجلیل شد.

حضور مربیان کانون پرورش فکری شماره دو گرگان در مانور زلزله

همزمان با برگزاری بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی، مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون گرگان با حضور مدرسه دخترانه فضیلت، در این مانور شرکت کرد.

همچنین در این برنامه که با حضور کارشناسان هلال احمر و آموزش و پرورش گرگان برگزار شد، نکاتی در خصوص روشهای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی زلزله به دانش آموزان، آموزش داده شد.

برگزاری کارگاه نقاشی با موضوع زلزله و برگزاری نمایشگاهی از آثار پایان بخش برنامه‌های این روز بود.

دلنوشته‌های ادبی کتابخانه سیار شهری گرگان

مربی کتابخانه سیار شهری گرگان به مناسبت۶ آذر روز مانور سراسری زلزله، اقدام به برگزاری کارگاه دلنوشته ادبی دانش آموزان در مدارس کرد.

در این کارگاه که با هدایت مربی کتابخانه سیار شهری برگزار شد، دانش آموزان با همراهی معلمان دلنوشته‌های ادبی خود با موضوع زلزله را انجام داده و در پایان به خوانش اثر خود پرداختند.

مانور ایمنی در برابر زلزله با حضور مربیان مرکز شماره یک کانون گرگان

همزمان با سراسر استان، مانور ایمنی در برابر زلزله در دبستان ساعی با حضور مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون گرگان برگزار شد.

در این برنامه دانش‌آموزان با حضور در کارگاه نقاشی به خلق تصاویری از چگونگی پیشگیری از آسیب‌های احتمالی زلزله پرداختند.

تصاویر خلق شده در این برنامه به مدت یک هفته در این مدرسه برای عموم به نمایش گذاشته شد.

کارگاه نقاشی کتابخانه سیار روستایی گمیشان با موضوع زلزله

مربی کتاب‌خانه‌سیار روستایی گمیشان با حضور در مدرسه چهاریار روستای قلعه جیق، برای جمعی از دانش‌آموزان کارگاه هنری نقاشی خلاق برگزار نمود

در این برنامه تعداد ۹۰ نفر از دانش‌آموزان مناطق روستایی و محروم با موضوع پیشگیری از آسیب‌های زلزله به خلق تصاویر زیبا پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =