راه‌یابی هشت مقاله به مرحله پایانی بخش علمی جشنواره قصه‌گویی

هشت عنوان مقاله برتر بخش علمی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای حضور در مرحله پایانی معرفی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دبیر علمی جشنواره قصه‌گویی کانون گفت: ۱۷۵ اثر در این دوره از جشنواره به دبیرخانه ارسال شده بود، از بین این آثار ۱۱۴ عنوان مقاله کیفیت لازم را برای داوری داشت که پس از بررسی‌ از سوی هیات داوران، ۵۵ مقاله به مرحله دوم راه یافت. در مرحله پایانی نیز از این تعداد هشت عنوان مقاله انتخاب شد.

مریم جلالی افزود: این هشت مقاله‌ی برتر در نشریه علمی تخصصی «پژوهش در ادبیات کودک و نوجوان» دانشگاه شهید بهشتی به چاپ خواهد رسید.

او افزود: فاطمه فرزانه با مقاله «نقش مبلمان شهری در ترویج قصه‌گویی»، آرزو نجفیان و سارا رزقی با مقاله «استفاده از اصول صرف طبیعی در کتاب‌های قصه کودک بر جذب مخاطب»، سیدمحسن حسینی با مقاله «ابزاری دوسویه برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه»، معصومه کریمی و زهرا زارعی با مقاله «قصه‌گویی دیجیتال رویکردی نوین برای آموزش شهروندان جهانی و تبادلات بین‌المللی»، زیبا علیخانی با مقاله «کاربرد قصه‌گویی در رشد مهارت‌های زبانی کودکان»، اکبر حیدری و رضا قاسمی با مقاله «موزه‌های مجازی: قصه‌گوهای دیجیتالی در هزاره سوم»، فاطمه رنجبر با مقاله «واکاوی اشتراکات و تنوع مضامین، مولفه‌ها و شیوه‌های اجرایی در فرهنگ قصه‌گویی ایرانی و خارجی» و آمنه اولیا با مقاله «هنر قصه‌پردازی برای مخاطبان متخصص معماری سنتی ایران» هشت برگزیده این بخش هستند و در نظر داریم این مقاله‌ها را در نشریه علمی تخصصی «پژوهش در ادبیات کودک و نوجوان» دانشگاه شهید بهشتی به چاپ برسانیم.

دبیر علمی جشنواره قصه‌گویی کانون در ادامه یادآور شد: در آخرین مرحله داوری، سه اثر برگزیده خواهد شد که روز دوشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۸ هم‌زمان با ویژه‌برنامه هفته پژوهش از آنان قدردانی می‌شود و صاحبان این آثار به ارائه مقاله‌های خود می‌پردازند.

جلالی در ادامه توضیح‌های خود به شاخص‌های داوری اشاره کرد و گفت: اهمیت و تازگی موضوع، رعایت روش تحقیق، انسجام درونی متن علمی، نتایج تحقیقاتی، بهره‌مندی از منابع معتبر و رعایت اصول نگارش علمی از جمله مواردی است که در داوری‌ها مدنظر قرار گرفته است.

وی همچنین افزود: آثار منتخب و برگزیده در قالب پوستر در نمایشگاه بخش علمی جشنواره ارائه و قابل استفاده خواهد بود.

مریم جلالی دبیر علمی جشنواره، حسن ذوالفقاری عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و مریم شریف‌نسب عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، به عنوان هیات داوران بخش علمی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری آثار این بخش را مورد بررسی و داوری قرار دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =