سه قصه ۹۰ ثانیه‌ای از آذربایجان‌غربی به مرحله رأی دهی مردمی راه یافتند

آثار سه مربی مراکز کانون آذربایجان‌غربی در بخش «قصه‌ ۹۰ ثانیه» ‌به مرحله داوری از نگاه مخاطبان قصه راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی از میان آثار رسیده به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، با نگاه هیات انتخاب، قصه رعنا خضرنیا مربی مرکز سردشت، افسانه بازیار مربی مرکز شماره یک مهاباد و شادی پاکزاد مربی مرکز مهاباد دو به مرحله داوری از نگاه مخاطبان قصه راه یافتند.

گفتنی است در این مرحله تعداد ۱۴۷ اثر به عنوان قصه‌های برتر انتخاب و برای داوری در اختیار هیات داوران قرار داده شد.

بر همین اساس، در این مرحله قصه‌های برتر از روز یک‌شنبه ۱۰ آذر در پایگاه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به نشانی www.kanoonfest.ir منتشر می‌شود تا در بخش نگاه مخاطبان قصه برتر با رای قصه‌دوستان انتخاب شود.

در «قصه‌ ۹۰  ثانیه» ‌ که از دوره بیست‌ویکم به جشنواره قصه‌گویی افزوده شده، علاقه‌مندان به قصه‌گویی سرگذشت و نکته‌های عبرت‌آموز زندگی خود یا دیگر افرادی را که شنیده‌اند و برای‌شان جذابیت دارد در قالب یک فیلم ۹۰ ثانیه‌ای روایت می‌کنند.

این در حالی است که در دوره بیست‌ودوم بخش‌ جنبی جدیدی به نام «قصه شهر من» با موضوع شهرنشینی در تهران و خوب زندگی کردن به این بخش از جشنواره اضافه شد. در این بخش، شهروندان تهرانی در طول ۹۰ ثانیه، قصه‌ای از شهر و زیست شهری خود روایت می‌کنند.

همچنین  مدرسان و زبان‌آموزان کانون زبان ایران نیز با بیان روایتی از قصه‌های کهن و ویژگی‌های فرهنگی ایران و با ارسال فیلمی ۹۰ ثانیه‌ای به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی و اسپانیایی در بخش ویژه‌ای از این رویداد شرکت می‌کنند در عین‌حال «قصه‌های خبرنگاران» امسال به جشنواره بین‌المللی‌ قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه شده است.

یادآوری می‌شود مرحله پایانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ تا ۳۰ آذر سال ۱۳۹۸ در تهران، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =