برگزاری گردهمایی مسئولان مراکز کانون خراسان جنوبی در بیرجند

هم‌زمان با روز شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۸ گردهمایی دو روزه مسئولان مراکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار و پستی استان خراسان جنوبی با محوریت شعار تمرین زندگی در بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیرکل استان در مراسم آغازین این گردهمایی که با حضور مسئولان مراکز ثابت، سیار و پستی استان و کارشناسان واحد های اداری کانون برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در  جمع همکاران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: ما در کانون  به عنوان یک مجموعه فرهنگ ساز  وظیفه داریم در تبیین این بیانیه و فرامین مقام معظم رهبری در این بیانیه که بیشتر خطاب به جوانان است نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

حمیدی در ادامه  به نقش و اهمیت فضا سازی خلاقانه در مراکز پرداخت و افزود: اولین چیزی که توجه مخاطبان  را به خود جلب می­کند فضا سازی داخلی مجموعه است و باید در فضا سازی مراکز به عنوان یک ابزار تربیتی، به نیازهای روحی و روانی و شناخت دقیق از کودکان، فرهنگی، انتخاب رنگ­ها و مشارکت اعضا در فضا سازی  بیش از هر چیزی توجه کنیم.

وی ارتباط با خانواده­ها در تثبیت و حضور فعال عضو در مراکز را مهم ارزیابی کرد و گفت: ارتباط موثر با خانواده‌ها و معرفی بیشتر کانون و موفقیت­های  کودکان و نوجوانان در عرصه های فرهنگی و هنری زمینه اعتماد سازی مخاطبان و خانواده­ها فراهم خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مدیر کل کانون استان پس از پخش نماهنگ دستاوردهای کانون در چهار ساله گذشته، گزارشی از اهم دستاوردهای کانون در حوزه های توسعه زیرساخت­ها در مراکز و ایجاد فضاهای نو مانند احداث آسمان نماهای دیجیتال، افزایش قابل توجه اعتبارات عمرانی استان، افزایش دامنه خدمات رسانی کانون به کودکان ونوجوانان محروم استان در قالب ایجاد مراکز سیار روستایی، تجهیز و مناسب سازی کتابخانه­ها، رشد فعالیت­های فرهنگی، جذب و پایداری اعضا و امانت کتاب به حاضرین ارایه داد.

حمیدی دراین بخش از صحبت­های خود بر مدیریت صحیح هزینه ها، تشکیل به موقع شوراهای فرهنگی در مراکز، ارسال به موقع گزارشات برنامه های اجرا شده به  استان و تلاش در جذب اعتبارات شهرستانی تاکید کرد.

در ادامه طاهره دلاوریان سرپرست کانون زبان استان گزارشی از وضعیت  مراکز آموزشی کانون زبان در استان ارایه و اظهار امیدواری کرد که هم­زمان با شروع ترم تابستان چهارمین مرکز آموزشی کانون زبان استان در شهرستان طبس فعالیت خود را آغاز کند.

وی آموزش زبان دوم در انتقال هویت ایرانی و اسلامی را ضروری دانست و گفت امیدواریم با رفع موانع زمینه ایجاد مراکز آموزشی کانون زبان در سطح تمامی شهرستان­های استان فراهم شود.

گفتنی است در بخش دوم این گردهمایی کارشناسان واحدهای حراست، روابط عمومی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات،امور مالی و حوزه های فرهنگی، هنری و ادبی به بیان انتظارات خود از همکاران مراکز پرداختند و به سوالات همکاران پاسخ دادند.

گردهمایی دو روزه مربیان مسئول مراکز ثابت، سیار و پستی استان که در محل مرکز رفاهی و آموزشی فرهنگیان بیرجند برگزار شد از صبح روز شنبه ۱۶ آذر ماه شروع و ظهر ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۸ پس از برگزاری جلسات تخصصی  جداگانه مراکز فرهنگی ثابت و مراکز سیار و پستی و بررسی فعالیت­های مراکز در شش ماهه نخست سال جاری و هم‌چنین حضور همکاران در کارگاه­های آموزشی«آسیب­های­ فضای مجازی» و «تفکر آینده نگر و نقش آن در ایجاد انگیزه در کودکان ونوجوانان»  به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =