کد خبر: 293762
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
بازدید 2536
مکانی: اجرای سرود به بچه‌ها همدلی می‌آموزد

مربی مرکز فرهنگی هنری ۲۴ کانون درباره اجرای سرود «ایران» گفت: مرکز ۲۴ یکی از مراکز فراگیر کانون است و در این مرکز بچه‌های عادی در کنار بچه‌هایی با نیازهای ویژه قرار می‌گیرند و به فعالیت می‌پردازند.

گروه سرود «ایران» یکی از گروه‌های شرکت‌کننده در چهاردهمین جشنواره سرود کانون استان تهران بود که از اعضای مرکز ۲۴ فراگیر کانون تشکیل شده است. لیلا مکانی مربی این مرکز درباره تاثیر اجرای سرود بر بچه‌ها گفت: سرود یک فعالیت گروهی است که باعث می‌شود بچه‌ها همدلی و همکاری در گروه را یاد بگیرند.

به گزارش روابط عمومی کانون استان تهران، ‌ لیلا مکانی، مربی مرکز فرهنگی هنری ۲۴ کانون درباره اجرای سرود «ایران» گفت: ما گروه پرگلک هستیم که با سرود «ایران» از مرکز ۲۴ در چهاردهمین جشنواره سرود کانون استان تهران شرکت کردیم. مرکز ۲۴  یکی از مراکز فراگیر کانون است و در این مرکز بچه‌های عادی در کنار بچه‌هایی با نیازهای ویژه قرار می‌گیرند و به فعالیت می‌پردازند.

او ادامه داد: گروه سرود «ایران» با حضور ۲۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان کانون در این جشنواره شرکت دارد، سرود ترکیبی بود که برای ناشنوایان هم اجرا داشت. حدود ۶ نفر از اعضای این گروه از ناشنوایان هستند. در واقع گروه سنی ج، د و ه در گروه ما حضور داشتند که گروه د و ه برای ناشنوایان اجرا می‌کردند.

مکانی در پاسخ به این سوال که برای اجرای سرود «ایران» چند وقت تمرین داشته‌اند توضیح داد: سرود یکی از فعالیت‌های کانون است که ما در طول سال به شکل پراکنده آن را داریم و در مرکز بچه‌ها را تمرین می‌دهیم ولی برای این جشنواره است که آن‌ها به شکل منسجم تمرین می‌کنند. برای اجرای سرود «ایران» که خانم مهرابی شاعر آن هستند و علیرضا پاکنیت آهنگسازیش را برعهده دارد، حدود یک ماه تمرین داشتیم.

او درباره متن سرود «ایران» گفت: همانطور که از نام این سرود مشخص است، مضمون آن درباره ایران است. اینکه ما امید داریم و تلاش می‌کنیم تا ایرانی سرسبز، آباد و پهناور داشته باشیم. این سرود مفهومی ملی و وطنی دارد که باعث شد بچه‌ها با آن به خوبی ارتباط برقرار کنند.

مربی مرکز ۲۴ کانون ادامه داد: اجرای سرود ما همراه با حرکات نمایشی بود و بچه‌ها نام قهرمانان مطرح کشور را در این سرود مطرح می‌کردند.

او در پاسخ به این سوال که آیا بعد از جشنواره این سرود در جای دیگری اجرا خواهد شد گفت: ما این سرود را برای جشنواره آماده کردیم ولی بعد از آن حتما در مرکز بازهم اجرا خواهیم داشت.

مکانی درباره همکاری اعضای کانون در اجرا برای ناشنوایان توضیح داد: اعضای کانون به خصوص نوجوانان به اجرای ناشنوایان علاقه دارند. مخصوصا که به خاطر چند کلیپی که در این باره ساخته‌اند، تجربه کسب کرده و به راحتی این کار را انجام می‌دهند. یعنی آنقدر که برای بچه‌های شنوا تمرین داشتیم برای ناشنوایان نداشتیم.

او با اشاره به اینکه اجرای سرود روی بچه‌ها تاثیر مثبتی دارد عنوان کرد: سرود یک فعالیت گروهی و عضو محور است. بچه‌ها در این کار گروهی درگیر همدلی بسیار دلچسبی می‌شوند. آن‌ها متوجه می‌شوند که کارشان چه تاثیری روی همدیگر دارد و اگر کسی ضعیف عمل کند، ‌ می‌تواند روی کلیت کار تاثیر بگذارد. از اجرای آن‌ها و حضورشان در جشنواره سرود بسیار راضی هستم. فضای جشنواره و حضورشان در این جشنواره آن‌ها را علاقه‌مند تر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =