دومین نشست انجمن ادبی«اختر» مراکز کانون پارس‌آباد

اعضای ارشد و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان پارس‌آباد زیباترین آثار خود را در دومین نشست انجمن ادبی«اختر» با محوریت داستان ارائه کردند.

دومین نشست انجمن ادبی«اختر» با محوریت داستان، با حضور ندیر بکتاش معلم بازنشسته ادبیات فارسی و منتقد ادبی و جمعی از اعضای ادبی مراکز فرهنگی هنری کانون پارس‌آباد به میزبانیِ مرکز شماره دو این شهرستان برگزار شد.

در این نشست،شهلا شمس مربی ادبی مراکز کانون پارس‌آباد، ضمن خوشامدگویی به اعضا و میهمانان، به چگونگی خوانش اثر نوجوانان با محوریت داستان پرداخت و با اشاره به کارگاه‌های شعر و داستان  در مراکز، بر حضور مستمر اعضا تأکید کرد.

در ادامه، ندیر بکتاش با این مبحث که چرا اصلاً داستان می‌نویسیم و نیاز ما به این مقوله‌ی ادبی چیست؟ با اعضای انجمن گفت‌وگو کرده و از نکته‌های بارز نوشتن همچون تخلیه‌ی درونی افراد، شکوفایی ذهن و احساس لذت توأم با پیامدهای داستانی سخن گفت. همچنین پس از اثر خوانی اعضا به نقد و بررسی آثار آنان با توجه به ساختار داستان‌نویسی پرداخت که در لابه‌لای نقد آثار به نکات کاربردی در زمینه‌ی داستان‌نویسی نیز اشاره کرد.

او یادآور شد: بهترین داستان‌ها در قرآن به نام قصص القرآن آمده است و ازآنجایی‌که داستان زبان عمومی انسان‌هاست، در هرزمانی که باشد مفاهیم مشترک را دربر دارد. وی همچنین اعضا را به مبحث کتاب‌وکتاب‌خوانی فراخواند و عنوان کرد: کتاب خوب بهترین دوست است.

در پایان این نشست؛ شهلا شمس هدف اصلی این انجمن را تعامل اطلاعات اعضا و مربیان با یکدیگر، ارتقا سطح توانمندی آن‌ها، آشنایی با ساختار داستان‌نویسی و شیوه‌ی صحیح خوانش اثر عنوان کرد و از برگزاری نشست‌های انجمن ادبی در دو ماه یک‌بار دریکی از مراکز کانون پارس‌آباد خبر داد.

گفتنی است اعضا و مربیان با مهمان ویژه‌ی انجمن ادبی، عکس دسته‌جمعی به یادگار گرفتند و بدین ترتیب کتاب داستان دومین نشست انجمن ادبی پایان گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =