کارگاه «تفکر آینده‌نگر و نقش آن در ایجاد انگیزه بین کوکان ونوجوانان» در خراسان جنوبی برگزار شد

هم‌زمان با گردهمایی مسئولان مراکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار و پستی استان کارگاه آموزشی «تفکر آینده نگرو نقش آن در ایجاد انگیزه بین کوکان ونوجوانان»در کانون خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان جنوبی در دومین روز از گردهمایی مسئولان مراکز ثابت، سیار و پستی استان و در راستای تحقق برنامه‌های هم سو با شعار تمرین زندگی کارگاه آموزشی «تفکر آینده نگر و نقش آن در ایجاد انگیزه بین کوکان ونوجوانان» با حضور کلثوم عزیزی روانشناس کودک و خانواده در کانون خراسان جنوبی برگزار شد.

عزیزی در این کارگاه آموزشی  بر تفکر آینده‌نگر و تفکر مثبت جهت هدایت کودکان ونوجوانان به سمت آینده بهتر تاکید کرد و افزود: ایجاد تفکر آینده‌نگر در کودکان ونوجوانان  بسته به نوع محیط متفاوت است و در این راه علاوه بر والدین، مربیان نیز تاثیر گذار هستند.

وی صبور بودن، الگو بودن مربی و حرکت همسو با نیازهای کودکان و نوجوانان در مسیر رشد فکری را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای اینکه فرزندانی موفق داشته باشیم باید با برنامه از پیش تعیین شده حرکت کنیم و نیازهای روز کودکان و نوجوانان را بهتر بشناسیم و بدانیم که نیازهای کودکان ونوجوانان در هر سن  متفاوت است.

این روان‌شناس کودک و خانواده در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت: برای توانمند شدن در زندگی لازم است مهارت‌های زندگی و فرزند پروری را یاد بگیریم و برای رفع چالشهای  پیش‌روی کودکان ونوجوانان، با استعدادها، علایق و شخصیت آنها بیشتر آشنا شویم.

 در ادامه این کارگاه آموزشی چند تمرین عملی و کاربردی در حوزه های خنده درمانی، آگاهی ذهنی و معنویت با مشارکت همکارن انجام شد.

گفتنی است، گردهمایی دو روزه مربیان مسئول مراکز ثابت، سیار و پستی استان از صبح روز شنبه ۱۶ آذر ماه شروع و ظهر ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۸ پس از برگزاری جلسات تخصصی  جداگانه مراکز فرهنگی ثابت و مراکز سیار و پستی و بررسی فعالیت­های مراکز در شش ماهه نخست سال جاری و هم‌چنین حضور همکاران در کارگاه­های آموزشی«آسیب­های­ فضای مجازی» و «تفکر آینده نگر و نقش آن در ایجاد انگیزه در کودکان ونوجوانان»  به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =