وجود نیروهای متخصص موتور محرکه کانون است

نشست مشترک اعضا شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان خراسان‌رضوی با حضور قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش وپرورش و ابراهیم زره‌سازمدیرکل کانون در ۱۷ آذر ۱۳۹۸ در محل اداره کل کانون استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، جلسه با یادی از شهید محمدرضا مهاجر قوچانی از مربیان کانون استان شروع شد و بخشی از وصیت‌نامه این شهید خوانده شد ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان در این نشست مشترک با اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: محور اصلی فعالیت‌های کانون «کتاب» است، البته در کنار ایجاد کتابخانه‌ها ۴۲ فعالیت ادبی، فرهنگی و هنری برای کانون تعریف شده و در حال انجام است.

زره ساز افزود از میان جمعیت دانش آموزی استان خراسان‌رضوی بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارتباط دارند و حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز نیز عضو فعال این کانون هستند

وی افزود :علی رغم اینکه اولویت اول و اصلی ما در کانون «کتاب» است، در حال حاضر حدود ۳۰ هزار جلدکتاب از نیازهای اعضای فعال کانون عقب‌تر هستیم.

ابراهیم زره‌ساز اغلب فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را فعالیت‌های فرآیندی توصیف و اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴ مرکز ثابت کانون پرورش فکری در شهرستان‌های استان در حال فعالیت هستند.

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی دراین نشست گفت :کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بستر مناسبی برای شکوفایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان است.

وی عنوان کرد :از جمله سرمایه‌های مهم هر سازمان «سرمایه های فکری» آن سازمان است که شامل دانش، تجربه، تخصص و توانمندی افراد، سرمایه‌های ساختاری و ایجاد ارتباط موثر بین افراد داخل و خارج از سازمان است؛ مدیریت اثربخش این نوع سرمایه در سازمان‌ها بسیار مهم است.

خدابنده افزود: وجود نیروهای متخصص موتور محرکه کانون است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خصوص از جهت وجود نیروی انسانی جوان و کارآمد یک ظرفیت خوب را فراهم کرده است، البته اگرچه مثل بسیاری از قسمت‌ها با کمبود نیرو مواجه بوده و ما نیز در جلسات وزارتی پیگیر این موضوع هستیم اما در حال حاضر نیروهای مشغول در کانون نیروهای کیفی و متخصص هستند.

خدابنده با اشاره به لزوم حفظ و گسترش ارتباط دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد :بسیاری از دانش‌آموزان و حتی معلمان از فعالیت‌های کانون بی‌اطلاع هستند لذا لازم است ارتباط همکاران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها به خصوص در سطح شهر مشهد با کانون حفظ شود.

خدابنده در بخش پایانی سخنان خود گفت :یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری مشترک فی ما بین آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری، ارسال کتابخانه‌های سیار به مدارس شبانه‌روزی و سایر مدارسی است که امکان راه‌اندازی کتابخانه ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =