کد خبر: 293863
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
نمایش مستند «شیب تند» در جشنواره سینما حقیقت

مستند «شیب تند» به نویسندگی و کارگردانی لقمان خالدی روز چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» به نمایش در آمد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مستند با حضور حبیب ایل‌بیگی قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی، حسین ربانی معاون تولید کانون، محمدرضا کریمی‌صارمی مدیرکل امور سینمایی کانون، صادق میرکریمی، روح‌الله حسینی و علی درستکار در پردیس سینمایی چارسو اکران شد.

لقمان خالدی در مراسم رونمایی از این فیلم با اشاره به اینکه ساخت مستند «شیب تند» یک سال و نیم طول کشیده است گفت: این اولین نمایش مستند ماست. متاسفانه احسان علیخانی به خاطر ضبط برنامه نتوانست در نمایش این مستند حاضر شود.

او با اشاره به مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مستند توضیح داد: کانون ارگانی است که حتما همه شما از آن خاطره دارید. پیش از نمایش فیلم مرغکی را می‌بینید که سال‌ها بود پیش از نمایش فیلم‌های کیارستمی، بیضایی و تقوایی می‌دیدیم.

خالدی افزود: این ارگان بسیار ویژه است، چون روی آدم‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که ما نمی‌بینیم. یعنی کودکان و نوجوانان. من و علیخانی دوست داشتیم فیلم متعلق به ارگانی باشد که مساله‌اش کودک و نوجوان است.

او با اشاره به اهمیت کودکان و نوجوانان گفت: به نظر من در این برهه زمانی بیشترین آسیب را کودکان و نوجوانان می‌بینند. فیلمم را تقدیم می‌کنم به تمام بچه‌هایی که این روزها پر از تردید هستند.

این فیلم به تهیه‌کنندگی احسان علیخانی و بر اساس طرح اولیه او، روایتی است از منطقه زلزله‌زده سرپل‌ذهاب استان کرمانشاه که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.

یک سال پس از زلزله غرب ایران که سال ۱۳۹۶ در استان کرمانشاه خسارت‌های فراوانی به چندین شهر این استان وارد کرد، گروه سازنده فیلم «شیب تند» برای ساخت این فیلم مستند به یکی از روستاهای سرپل‌ذهاب، روستایی که خطر دو سنگ عظیم‌الجثه بعد از زلزله، آن را تهدید می‌کند، می‌روند.

داستان این فیلم درباره‌ی اهالی همین روستا است که با هر باد و باران و پس لرزه‌ای نگران افتادن این سنگ‌ها هستند، به همین دلیل بازسازی روستا متوقف و از روستاییان خواسته شده است روستاهایشان را جا به جا کنند.

بر این اساس، تصویربرداری این فیلم را سرکیو مسگری، صدابرداری پژمان راژ، صداگذاری زهره علی‌اکبری، موسیقی مسعود سخاوت‌دوست و تدوین را لقمان خالدی بر عهده‌ دارند. از حسن شرف‌الدین به‌عنوان مترجم و رضا تاری‌وردی طراح زیرنویس نام برده شده است.

دومین نمایش فیلم «شیب تند» که به دو بخش ملی و بین‌الملل سینما حقیقت راه یافته است روز جمعه ۲۲ آذر ساعت ۲۲ تا ۲۴ در سالن شماره شش پردیس سینمایی چارسو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =