تلاش برای معرفی املش به‌عنوان شهرستان دوستدارکودک

طی دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان و فرماندار املش، بر ضرورت آغار یک حرکت فرهنگی برای معرفی این دیار به‌عنوان «شهرستان دوستدارکودک» تاکیدشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست در ادامه سفرهای استانی مدیرکل کانون استان گیلان به شهرستان‌ها و فراهم‌سازی زمینه‌های گسترش همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های اجریی و گروه‌های مردم نهاد برای افزایش گستره‌ی فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد فرصت‌های مناسب برای نسل‌کودک و نوجوان صورت‌گرفت.

فرماندار املش طی این دیدار که در محل فرمانداری شهرستان صورت‌گرفت، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و با اشاره به اثربخشی فعالیت‌های کانون در کشف و پرورش استعدادهای کودکان ونوجوانان گفت: پیشینه‌ی فرهنگی املش و خواسته‌های فرهنگی مردمان آن، بیان‌گر نیاز روزافزون به فعالیت‌های کانون پرورش فکری است.

محمد رنجبر هم‌چنین، املش را مسن‌ترین شهر استان از منظر بافت جمعیتی دانست و بر ضرورت افزایش آمار کودکان و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای ارایه‌ی خدمات مطلوب فرهنگی به این نسل تاکیدکرد.

او در ادامه، از آغاز یک حرکت فرهنگی برای معرفی املش به‌عنوان شهرستان دوستدار کودک سخن‌گفت و از راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار شهری و روستایی، گشایش مرکز نجوم و هم‌چنین میزبانی از مهرواره و جشنواره‌های استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ‌حمایت‌کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان املش درعین‌حال، اشاره‌ای به موفقیت‌های جوانان این شهرستان در عرصه‌های مختلف داشت و با خاطرنشان‌کردن پیشینه عضویت آنان در کانون، برگزاری گردهم‌آیی اعضای پیشین و فعلی این مجموعه‌ی فرهنگی و به تصویرکشیدن نقش  مربیان کانون پرورش فکری  در ظهور و بروز استعدادهای آینده‌سازان خواستارشد.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این نشست، با ابراز خرسندی از پیوست‌های فرهنگی فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای در شهرستان املش گفت: این مهم با نگاه به برنامه‌های پنج ساله کانون برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها، چشم‌انداز مناسبی برای توسعه‌ی فرهنگی استان ترسیم‌می‌کند.

اسفندیارضیائی درادامه، اشاره‌ای به ظرفیت‌های گسترده و باورهای دینی مردمان املش داشت و با خاطرنشان‌کردن تحولات فرهنگی در جامعه اظهارکرد: نیاز به فرصت‌سازی برای نسل آینده‌ساز ایران اسلامی و نهادینه‌سازی این فرهنگ ، بیش‌از گذشته ‌احساس‌می‌شود و با نگاهی به بسترهای موجود، نیازمند تلاش برای معرفی املش به عنوان شهرستان دوست دار کودک هستیم.

این مدیرفرهنگی بخش دیگر سخنان خود را به تبیین اهداف و گستره‌ی فعالیت‌های کانون اختصاص‌داد و با تشریح فعالیت‌های این نهاد در زمینه خدمات‌رسانی به تمامی مخاطبان، تخصصی‌سازی مراکز فرهنگی هنری، راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی و پیک امید برای ارایه‌ی خدمات به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار و هم‌چنین؛ تولید علم در سایه گشایش مراکز علمی تصریح‌کرد: افزایش این فرصت‌ها نیازمند همراهی تمامی دستگاه های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد فعال در این حوزه است.

مدیرکل کانون استان گیلان در ادامه این نشست که بیستم آذر ۱۳۹۸ و در محل فرمانداری شهرستان املش صورت‌گرفت، بازدیدی از مرکز فرهنگی هنری کانون داشت و ضمن حضور در شورای فرهنگی و دیدار با اعضا و خانواده‌ها، از اهمیت توجه به نسل کودک و لزوم مأنوس‌سازی هرچه بیش‌تر  آنان با کتاب سخن‌گفت.

قدردانی از اعضای برگزیده و موفق کانون املش در مسابقه‌، جشنواره و فراخوان‌های کشوری و استانی و ادای احترام به شهدای گمنام، دیگر برنامه‌های سفر یک روزه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان بود.

برگزاری جلسه شورای فرهنگی با حضور مدیرکل
نشست مدیرکل کانون گیلان با اعضا و خانواده‌ها

تجلیل مدیرکل از اعضای برگزیده کانون شهرستان املش
ادای احترام به شهدای گمنام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =