کد خبر: 293971
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
بازدید 302
رد پای زیستی مهریاران محاسبه شد

اولین نشست تخصصی اعضای نوجوان مهر یاران با حضور ۴۸ عضو از اعضای این گروه ۲۳ آذرماه تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی استان تهران، این نشست با حضور رئیس گروه توسعه پایدار سازمان محیط زیست، مهندس لیلا زمانی در مرکز ۲۲ با عنوان ردپای زیستی و رد دست برگزار شد. در این نشست تخصصی اعضا و مربیان شش مرکز ۱۸، ۲۲، ۳۲، ۳۱، ۲ و اسلامشهر۱ حضور داشتند. مهندس زمانی اظهار داشت: هر فرد دارای اثرات اکولوژیک در طبیعت است و می‌تواند به سهم خود در فرآیند تخریب و بهبود  محیط زیست نقش داشته باشد.

وی تاکید کرد: مفهوم ردپای زیستی بیانگر این نکته است که منابع طبیعی به فعالیتهای انسانی و سیاستهای مصرفی بشر وابسته است. این کارشناس محیط‌زیست  درباره  مفهوم رد دست نیز  گفت : رد دست در واقع اقداماتی است که آثار به جا مانده از رد پای زیستی را کاهش می دهد. هر اقدامی که انسان‌ها درجهت احترام و کمک به محیط زیست انجام دهند، مثل کاشتن درخت، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، استفاده از انرژی های تجدید پذیر و... در واقع رد دست محسوب می‌شود.

در این نشست که با فیلم کوتاهی از درختکاری سال گذشته اعضای نوجوان مراکز آغاز شد، مهندس زمانی ضمن ابراز خرسندی از اقدامات محیط زیستی بچه های کانون، در خصوص محاسبه ردپای زیستی با اعضا گفتگو کرد و به ایشان یاد داد چگونه این محاسبات را انجام دهند و سایتهای مرتبط در این زمینه را به ایشان معرفی کرد.

همچنین در ادامه این نشست فیلمی از یک پیشنهاد زیست محیطی که توسط کارشناس محیط زیست و فرزندش ساخته شده بود پخش شد و پیشنهاد شد اعضا نیز فکرها و پیشنهاداتشان را در حوزه حفاظت از محیط زیست با فیلم به نمایش بگذارند. در پایان اعضا پرسش‌های خود را در خصوص مباحث ذکر شده، مطرح کردند.

گفتنی است گروه مهریاران متشکل از اعضای نوجوان مراکز است که با اهداف حفظ محیط زیست، فعالیت‌های شهروند محور و عام المنفعه  از تیرماه سال جاری در ۲۰ مرکز استان تهران، گرد هم  آمده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =