کد خبر: 293974
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
بازدید 631
آغاز به کار نخستین انجمن عکاسی کانون استان تهران

اولین جلسه انجمن عکاسی استان تهران در تاریخ ۲۰ آذر ۹۸ در موزه کودک مرکز آفرینشهای هنری کانون برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان تهران اولین جلسه انجمن کانون استان تهران با حضور ۳۰ نفر از اعضا نوجوان مراکز کانون همچنین سرکار خانم آغاز معاونت فرهنگی استان و مربیان عکاسی و جمعی از کارشناسان استان برگزار شد.

شروع انجمن با مروری بر آثار نمایشگاه عکس اعضا کتابخانه ها که در فرهنگستان هنر – گالری صبا برگزار شده بود همراه بود و در ادامه علی خوش جام کارشناس عکاسی استان تهران توضیحاتی در خصوص شکل فعالیت انجمن و حضور اعضا در آن اراِیه داد. تعریف کارگروههایی برای فعالیت سازمان یافته اعضا از پیشنهادات مطرح شده بود.

در بخش بعدی کلیپی از نمونه آثار اعضا انجمن نمایش داده شد که به عنوان اولین قدم و اولین حضور در جمع دوستانه به معرفی اعضا به یکدیگر می پرداخت.

سایه برین عضو ارشد مرکز ۳ کانون معرفی عکاس مطرح ایرانی نیوشا توکلین را به شکل تصویری ارایه کرد که مورد استقبال اعضا قرار گرفت.

در پایان نشست مجری برنامه فاطمه شفیعی از اعضا نوجوان مرکز ۱۵ کانون با استاد حسن مهرپویان به سوال و جواب پرداخت تا زمینه آشنایی با ایشان شکل گیرد.

استاد حسن مهرپویان از اساتید با تجربه هنر کودکان و نوجوانان شیوه برخورد با موضوعات عکاسی را بررسی کرد و تفاوت نگاه کردن و دیدن هنرمندانه را تشریح کرد. اعضا حاضر در چالشی فی البداهه از چهره خود عکسی گرفتند و عکسها مورد نقد و نظر قرار گرفت.

تجربه شخصی و داشتن سبک از دیگر موضوعات مطرح شده بود که با اظهار نظر اعضا و تبادل اطلاعات همراه بود. رشد تجربه های شخصی باعث شناخت مسیر و درک زیبایی شناسی می شود. هرچه تجربه های شخصی عمیق تر باشد پله های بعدی بهتر طی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =