نشست های تخصصی حجاب و عفاف برای نوجوانان ایلامی برگزار شد

با هدف معرفی زیبایی ها و خوبی های حجاب و عفاف و تاثیر مثبت آن بر زندگی فردی و اجتماعی، نشست ها و کارگاههای تخصصی و عمومی در مراکز فرهنگی،هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،در راستای نهادینه سازی مساله حجاب و عفاف در بین کودکان و نوجوانان ایلامی،مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان نشست هایی با موضوع و محوریت این مهم برای مربیان و اعضا برگزار کردند.

بر اساس این گزارش مرکز فرهنگی هنری بخش چواربا تدارک نشستی تخصصی و دعوت از مسئولین این بخش برای نوجوانان لحظه های سرشار از معرفی زیبایی های حجاب خلق کرد .در همین راستا مرکز فرهنگی هنری دهلران نیز ویژهب رنامه ای را با موضوع حجاب و عفاف برگزار کرد.

در این برنامه مربی طرحی را که به اجرا گذاشته است چنین معرفی می کند: ابتدا در مورد رنگ ها و زیبایی های آنها صحبت کردیم و اینکه در پوشش و لباس ما چه تاثیری دارند. از اعضا خواستم بگویند زیباترین لباسی که تا حالا داشته اند چه رنگی بوده است؟ سپس پرسیدم: کسی تا به حال روسری آبی زیبایی داشته که آن را بسیار دوست داشته است؟ چند نفر از اعضا جواب مثبت دادند اما عده ای نیز از روسری های دوست داشتنی و زیبای خود به رنگ های دیگر گفتند مثلا یکی از اعضا گفت: من روسری آبی نداشته ام اما روسری سبز با گلهای زرد و بنفش داشته ام که آن را بسیار دوست داشتم.سپس از اعضا پرسیدم: بچه ها به نظر شما اصلا روسری چه کمکی به دخترها می کند؟ به چه کار می آید؟ آن وقت بود که اعضا شروع به تعریف از فواید روسری کردند و مهمترین ویژگی آن را حفظ حجاب و عفت دختر ها بیان کردند. از آنها پرسیدم: آیا روسری و مقنعه باعث محدودیت می شود، یا باعث حفظ حریم و امنیت بیشتر آنها؟ که همه از امنیت و مصونیتی گفتند که روسری، چادر و به طور کلی حجاب برای انها ایجاد می کند.در پایان از اعضا خواستم نامه ای برای بهترین روسری خود بنویسند و از آن تشکر کنند.

حجاب و عفاف به عنوان یک بحث جدی با توجه به نیاز های نوجوانان به صورتی غیر مستقیم و با استفاده از شیوه های فرهنگی ادبی هنری در مراکز کانون پیگیری می شود

بیست ودو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در سراسر استان ایلام برای مخاطبین هفت تا هفده سال برنامه های فرهنگی ادبی هنری ، علمی و پژوهشی  ارائه می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =