گرامی‌داشت هفته پژوهش در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، با اجرای برنامه‌های متنوع، هفته پژوهش را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، از تاریخ 24 تا 30 آذر 1398، به مناسبت هفته پژوهش، برنامه‌های متنوعی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین اجرا شد.

درمرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد، یک کارگاه نجوم با حضور آسمان نمای سیار استان برگزار شد.

در این کارگاه، بیش از 100 دانش‌آموز مدرسه ضیا، همراه با آشنایی بیشتر با دانش ستاره شناسی، بخش کوچکی از شگفتی‌های آسمان را به تماشا نشستند.

این مرکز هم‌چنین در این هفته «جشنواره کوچک علمی » را با حضوردانش آموزان و اعضا در قالب آموزش انتخاب موضوع برای پژوهش، معرفی شیوه‌های طرح پرسش ،گردآوری اطلاعات، معرفی کتاب‌های پژوهشی و ویژه برنامه ی بازدید 220 نفر از دانش آموزان مدارس ضیا ، سمیه و زینب کبری از آسمان نمای کانون را با هدف آشنایی بیشتردانش آموزان با دانش ستاره شناسی اجرا کرد.

هم‌زمان با هفته پژوهش، مرکز فرهنگی و هنری شماره 1 کانون تاکستان، فعالیت‌های متنوع فرهنگی ،علمی با موضوع تحقیق و پژوهش مانند معرفی شخصیت‌های علمی ، آشنایی با روش علمی تحقیق، کارگاه کاردستی کاغذ و تا ، معرفی کتاب‌های مرجع، معرفی کتاب‌های علمی، نقد و بررسی فیلم، کارگاه نجوم و آشنایی اعضا با منظومه شمسی با آسمان نما را برای اعضا و دانش‌آموزان مهمان مرکز انجام داد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 کانون آبیک نیز، چند برنامه به مناسبت این هفته اجرا کرد.

برپایی نمایشگاه کتابهای پژوهشی، برگزاری کارگاه پژوهش و آشنایی با مراحل پژوهش و انتخاب موضوع ، بازدید از نمایشگاه کتاب‌های مرجع مرکز و معرفی آنها برای بیش از60 عضو نوجوان دختر و پسر از جمله این برنامه‌ها بود.

در مرکز فرهنگی و هنری آوج، به مناسبت هفته پژوهش 36 نفر از اعضای پسر با جوشکاری و دنیای پرهیجان علم و صنعت آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =