هنرهای نمایشی و سرود تکمیل کننده برنامه های تربیتی است

هم زمان با پنجم دی ماه ۱۳۹۸ آیین اختتامیه مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسئولان استانی و نمایندگان دستگاههای اجرایی در محل سالن مجموعه فرهنگی ایثار شهرستان بیرجند برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان جنوبی در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور نفیسه نخعی، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، افسانه زارعی، مشاور استاندار درا مور ایثارگران، محمد رضا رضایی، مدیر کل کتاب­خانه ­های عمومی استان و جمعی از نمایندگان دستگاه های اجرایی، خانواده ها و اعضای شرکت کننده در این جشنواره­ها برگزار شد، طاهره حمیدی  مدیر کل کانون استان با تاکید بر اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به دنبال توسعه فعالیت های نمایشی است، گفت: هنرهای نمایشی و سرود یک ابزار مهم و تکمیل کننده کارهای تربیتی است.

حمیدی در ادامه بیان داشت: جشنواره هنرهای نمایشی با شعار «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» و نخستین مهرواره سرود آفرینش نیز با شعار «آینده ساختنی است» در استان برگزار شد.

مدیرکل کانون با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره­ها، تقویت روحیه مشارکت گروهی و ایجاد فضای سرشار از نشاط و امید برای اعضا در مراکز کانون است، گفت: کشف و پرورش استعدادها، شکوفایی خلاقیت و مهارت افزایی کودکان و نوجوانان از هدف‌های اصلی برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی کانون است.

وی با بیان اینکه اصل فرآیند محوری در نمایش‌ها برای ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهم است و به دنبال تولید آثار باکیفیت هستیم، گفت: کانون خراسان جنوبی به دنبال توسعه فعالیت های نمایشی است.

مدیرکل کانون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مرحله مقدماتی نخستین مهرواره سرود آفرینش ۱۲ گروه با حضور ۲۰۰ کودک و نوجوان و شرکت داشتند، گفت: در این بخش پنج گروه سرود به مرحله استانی راه یافتند که بایکدیگر به رقابت پرداختند. همچنین در مرحله مقدماتی جشنواره هنرهای نمایشی نیز ۱۱ گروه در قالب ۹۰ نفر شرکت داشتند که در مرحله استانی هشت گروه نمایشی با یکدیگر طی دو روز به هنر نمایی پرداختند.

وی در پایان افزود: با اعلام نظر داوران این جشنواره‌ها درمرحله استانی، سه اثر نمایشی و سه اثر سرود انتخاب و به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

گفتنی است آیین اختتامیه مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و نخستین مهرواره سرود آفرینش ظهر روز پنجشنبه ، پنجم دی ماه ۱۳۹۸ در استان خراسان جمنوبی برگزار و با معرفی برگزیدگان این دو رویداد فرهنگی به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =