هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و نخستین مهرواره سرود آفرینش خراسان جنوبی به کار خود پایان داد

طی مراسمی با حضور مسئولان استانی، برگزیدگان هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان جنوبی، آیین اختتامیه مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با حضور نفیسه نخعی، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، افسانه زارعی، مشاور استاندار درا مور ایثارگران، محمد رضا رضایی، مدیر کل کتاب­خانه­های عمومی استان ، طاهره حمیدی مدیر کل کانون و جمعی از نمایندگان دستگاه­های اجرایی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، هیات داوران جشنواره هنر های نمایشی متشکل از«علی شریفی»،«حسین عباس زاده»و «سهیلا جعفری» اجراهای خلاقانه نمایش­ها را نوید بخش حرکتی پویا در حوزه نمایش در کانون دانستند وپس از بررسی آثار ارائه شده در این جشنواره آرای خود را در بخش هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به شرح زیر اعلام کردند.

در این بخش، نمایش« خیال های کاغذی» از مرکز فرهنگی و هنری شماره سه بیرجند،  نمایش «شلوغ و شلق تلق و ملق» از مرکز فرهنگی و هنری بشرویه و نمایش «سرزمین نیلوفر» از مرکز شماره یک بیرجند به مرحله داوری کشوری راه پیدا کردند.

بر همین اساس در بخش طراحی بروشور «ریحانه سادات هاشمیان» برای نمایش «ماه از آن بالا»از کانون شماره یک و فراگیر بیرجند ، حسین فنودی و مهدی گنجی به منظور طراحی صحنه نمایش «کمان عشق» از مرکز فرهنگی و هنری شماره سه بیرجند، در بخش طراحی لباس، معصومه کاظمی برای نمایش «هدیه­ای برای ژالوبالو» از مرکز شماره سه بیرجند، در طراحی عروسک، مرضیه فکری و مرضیه حسن پور به صورت مشترک در نمایش«خداجون متشکرم»، از مرکز شماره دو بیرجند و حمیده رونقی به منظور انتخاب متن نمایش«آن شب پر ماجرا» از مرکز فرهنگی و هنری قاین تقدیر شدند.

در همین حال ریحانه شازهی کارگردان نمایش «ماه از آن بالا» از مرکز شماره یک و فراگیر بیرجند، معراج جلالی، بازیگر نقش آرش در نمایش «کمان عشق» از مرکز شماره سه بیرجند ، مهدیه کارکن عروسک گردان نقش مادربزرگ در نمایش «آن شب پر ماجرا» از مرکز فرهنگی و هنری قاین انتخاب شدند.

همچنین هیات داوران نخستین مهرواره سرود آفرینش استان خراسان جنوبی متشکل از«عادل قاسمی»،«حسین عباس زاده» و «حمیده رونقی» با بررسی آثار ارایه شده در این مهرواره خلاقیت همراه با شور و نشاط در اجرا را از ویژگی های مثبت این مهرواره دانستند و به اتفاق آرا برگزیدگان نخستین مهرواره سرود آفرینش را به شرح زیر اعلام کردند.

بر همین اساس سرود «موزه جنگ» از مرکز فرهنگی و هنری شماره سه بیرجند، سرود «زیبای زیبا آفرین» از مرکز فرهنگی و هنری دو بیرجند وسرود« کانون ماوای من » از مرکز فرهنگی و هنری شهرستان فردوس ، به عنوان سه گروه راه یافته به مرحله کشوری معرفی شدند.

در همین حال در بخش تک خوان «محمد حاتمی» از مرکز فرهنگی و هنری  شهرستان فردوس و «سروش تاجری» از مرکز فرهنگی و هنری شهرستان نهبندان، در بخش شعر« جواد فقفوری» از مرکز فرهنگی و هنری فردوس، در انتخاب موسیقی «محدثه سادات نقاش حسینی» از مرکز فرهنگی و هنری شماره دو طبس، در طراحی بروشور، «مریم فرخ فال» از مرکز فرهنگی و هنری نهبندان و در خلاقیت نمایشی «سرود یادش بخیر کانون» از مرکز فرهنگی و هنری شماره دو طبس تقدیر شدند.

گفتنی است: مرحله کشوری «مهرواره سرود» کانون ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ با میزبانی استان گیلان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =