هفتمین جلسه انجمن نجوم نوجوانان در مرکز علوم استان تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران هفتمین جلسه انجمن نجوم نوجوانان با حضور اعضایی از مراکز ۲۲، ۱۶، ۴۰ وعلوم برگزار شد.

در این جلسه مرصاد جعفری، کارشناس انجمن با مرور رخدادهای رصدی پیش رو، از جزییات خورشید گرفتگی صبح پنجشنبه ۵ دی ماه سخن گفت و دلایل کوتاه تر بودن خورشید گرفتگی نسبت به ماه گرفتگی را تشریح کرد.

وی همچنین انواع خورشید گرفتگی را برای اعضا توضیح داد و با ترسیم شکل و ارائه تصویر تفاوت خورشید گرفتگی های جزیی، کلی و حلقوی را با خورشید گرفتگی ترکیبی بیان کرد.

این کارشناس حوزه نجوم ضمن ارائه توصیه هایی مهم به اعضا برای نحوه رصد خورشید تاکید کرد که رصد خورشید حتما با عینک های خورشیدی انجام شود.

خورشید گرفتگی پیش رو که از ساعت ۷:۱۰ صبح روز پنجشنبه ۵ دی ماه رخ خواهد داد از تهران و برخی از استان های ایران قابل رویت است.

در ادامه انجمن، اعضا گزارشی از روند فعالیت هایشان در حوزه نجوم ارائه دادند. آن ها همچنین اقدامات شان را در خصوص تحقیق، تولید محتوا و به روز کردن کانال انجمن نجوم بیان کردند. در حال حاضر انجمن تلاش می کند توان اعضا را در حوزه پژوهش و نگارش خبر نیز تقویت و با فعال کردن کانال نجومی مخاطبان بیشتری را با این حوزه آشنا کنند.

برنامه ریزی برای انجمن های بعدی و فعالیت های پیش رو بخش بعدی انجمن بود که با مشارکت فعال اعضا صورت گرفت.

هفتمین جلسه انجمن نجوم استان تهران از ساعت ۱۰ روز سه شنبه سوم دی ماه آغاز شد و تا ساعت ۱۳ به طول انجامید.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =