کد خبر: 294606
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
بازدید 865
دست هایی که هنوز در ۸۶ سالگی می‌نوازد

در آیین اختتامیه مهرواره سرود آفرینش کانون یزد در قابی چوبی پیرمردی که آقای سرود میشناسیمش انگار کار با کودکان جزئی از وجودش است زل زده به آن‌هایی که روبرویش نشسته‌اند. تا صحنه و قصه‌گوی روی صحنه قصه تولد، کودکی‌ها و بزرگ و بزرگ‌تر شدنش تا به امروز که استاد پیشکسوت سرود شهرمان هست را بازگو کند

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، نعیمه بیدمشکی مربی هنری کانون استان قصه‌اش به اوج می‌رسد آن جا که هم‌چنان استاد با وجود ۸۶ سالگی بازهم به آموزش عشق می‌ورزد. انگار معلم سرود به دنیاآمده است. تا یک بار دیگر سرود ملی کانون با هم‌خوانی کودکان رنگین‌پوش روی صحنه و حضار در سالن بازسازی شود.

 اجرای استاد که تمام می‌شود از آرزویش سخن به میان می‌آید. نواختن سرود ای ایران و هم‌خوانی حضار با آقای سرود. شور ملی جمعیت را برمی‌انگیزد.

 اینجا نکوداشت آقای سرود است دلنواز و آرام که همه شاگردانی که به این محفل دعوت هستند به روی صحنه می‌آیند تا در اختتامیه نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون استان یزد از استاد علی محمد مهنام به عنوان آقای سرود استان یزد معرفی تقدیر کنند.

 به سراغش که می‌رویم تاپای صحبت‌هایش روزهای کودکی تا به امروزش را مرور کنیم می‌خندد و می‌گوید: ۶۸ سال است که موسیقی را آموزش می‌دهم از سال ۱۳۳۰ با سمت مربی پرورشی و سرود استخدام فرهنگ (آموزش و پرورش) در آمدم و تا سال ۱۳۶۰ در مدارس مختلف برای بچه‌های ۵ تا ۱۸ سال سرود را آموزش می‌دادم.

 این نوازنده پیشکسوت ادامه می‌دهد: ۳۷ سال است که بازنشسته‌ام اما تمرین سرود با مدارس را ترک نکرده‌ام و آموزشگاه موسیقی تاسیس کردم و با مجوز رسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرجویان علاقه‌مند ویلون یاد می‌دهم.

 مهنام در خصوص تحصیلاتش می‌گوید: در سن ۷ سالگی ۳۰ جز قرآن کریم و کل حافظ را از ملای زنانه آموزش دیدم و در دوازده سالگی با مشغول شدن به کار کلاس ششم تا نهم را بصورت شبانه در اکابر گذراندم و در نهایت دیپلم خود را از رشته برق اخذ کردم.

 وی اساتید موسیقی خود را سیدعباس جان‌فدا و زنده یاد سیدحسین مدیرطاهری معرفی می‌کند و در خصوص یکی از آرزوهایش می‌گوید:

 با شنیدن سرود ای ایران* تحت تاثیر قرار می‌گیرم و همیشه دوست داشتم یک روز این سرود را با بچه‌ها تمرین کنم  و آن‌ها با من بخوانند ...

 استاد دست‌هایش را هم‌چنان تکیه‌گاه کودکان، نوجوانان و هنرجویان خود کرده است. هنوز که هنوز هست آقای سرود استاد مسلم و مسلط سرود شهرم هست. شش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =