کد خبر: 294616
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
حضور اعضا انجمن کلاکت در کارگاه عصری با کارتون

در راستای فعالیت پویانمایی،اعضا انجمن کلاکت در کارگاهی با عنوان عصری با کارتون با حضور محمدسامان صولی کاری کاتوریست سنندجی در مجتمع فرهنگی هنری سنندج شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، درکارگاه عصری با کارتون اعضا با هنری جذاب و مرتبط با پویا نمایی آشنا شدند  که کارگاه با حضور صولی با بحث کارتون و ارتباط آن با هنر انیمیشن آغاز شد.

سامان صولی ابتدا در رابطه با شاخه های کارتون وتفاوت ها و شباهتهای آنها گفت، درادامه با صحبت در رابطه با کمیک استریپ و شباهت آن به انیمیشن به طراحی کاراکتر در انیمیشن پرداخت.

صولی با صحبت در رابطه با اشکال اصلی هندسی و استفاده از این اشکال برای طراحی کاراکتر و همجنین کمک گرفتن از آنها برای ایجاد یک تصویر کارتونی، کارگاه را از بحث تئوری به سمت یک کارگاه عملی هدایت کرد. با ایجاد این ذهنیت اعضا تمرین اجرای یک فیل کارتونی به کمک اشکال هندسی انجام دادند و با راهنمایی های سامان صولی و بحث گروهی اعضا در مورد کارهای همدیگر فیل ها تصیح و با ماژیک اجرای نهایی شدند.

سامان صولی در مورد ایده یابی برای اجرای یک طرح کارتونی صحبت کرد و به روشهای ایده یابی اشاره کرد . یکی از روشهای ایده یابی را اقتباس از داستانهایی دانست که مردم با آنها آشنا هستند و دو نمونه پینوکیو و نیوتن را با اعضا بازگویی کرده و مشخصات بارز این دو داستان (دروغگویی پینوکیو دراز شدن دماغ او- نیوتن در زیر درخت و افتادن سیب) را مشخص کردند. در ادامه از اعضا خواسته شد تا براساس این خصوصیات (وکمک گرفتن از اشکال هندسی برای اجرای کار) یک کارتون اجتماعی را ابتدا با مداد و نهایتا با ماژیک اجراکنند.

اعضا کارتونهای خود را اجرا و هر کدام از جای خود برخواسته در مورد کارتون خود صحبت کرده و اعضا در این رابطه نظر می دادند. نهایتا با جمع بندی بحث و توضیحات و توصیه های سامان صولی کارگاه به پایان رسید   . 

لازم به ذکر است، سهیلا ساعدپناه مربی پویانمایی مراکز سنندج قبل از شروع برنامه با حضور سامان صولی، معرفی شخصیتی از این کارتونیست را برای اعضا انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =