کد خبر: 294753
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
بازدید 274
آموزش، گفتگو و تعامل هدف اصلی «بحث آزاد» است

کارگاه آموزش «بحث آزاد» در چهار بخش: آموزش تئوری مباحث بحث آزاد، انتخاب موضوع مناسب و شیوه اجرا، گروه‌بندی مربیان و انتخاب موضوع و اجرای بحث، تدوین صورت جلسه و خوانش موضوعات و بررسی آن‌ها در شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، علی خانجانی که تدریس این دوره را بر عهده داشت «بحث آزاد» را گفتگو پیرامون یک موضوع دانست که یکی از فعالیت‌های رایج در مراکز کانون است و در آن اعضای شرکت‌کننده تحت هدایت مربی به اظهارنظر در مورد موضوعی خاص می‌پردازند و نظرات موافق و مخالف خود را آزادانه ابراز می‌کنند.

به گفته‌ی خانجانی، فعالیت «بحث آزاد» را می‌توان مهم‌ترین فعالیت در کانون دانست؛ فعالیتی گروهی و فرآیندمحور که  با حضور 6 تا 10 نفر از اعضا برگزار می‌شود و هر گروه یک مربی، یک منشی و یک ناظم دارد.

وی یکی از مهم‌ترین دلایل اجرای این فعالیت در مراکز را فراهم‌کردن زمینه گفتگوی نقادانه برای اعضا و ایجاد بستر مناسب برای توجه به موضوعات رفتاری و پرورش اعتماد به نفس و تقویت عزت نفس در آن‌ها عنوان کرد.

خانجانی مهم‌ترین بخش در «بحث آزاد» را انتخاب موضوعی چالش‌برانگیز عنوان کرد که اعضا بتوانند با آن موافقت یا مخالفت کنند.

از نظر او، در بحث آزاد هدف رسیدن به یک نتیجه نیست بلکه آموزش گفتگو و تعامل هدف اصلی دنبال شده در بحث است. در بحث آزاد اعضا یاد می‌گیرند که با نظر شخص مخالفت کنند نه با شخصیت او.

زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس نیز با حضور در این کارگاه در بحث آزاد مربیان شرکت کرد.

این کارگاه به مدت ۲۰ ساعت و طی دو روز از ۱۴ تا ۱۵ دی  ۱۳۹۸ و با حضور ۳۰ نفر از مربیان مسئول در مرکز آموزش کانون فارس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =