دوره آموزشی فعالیت‌های علمی کودکان و نوجوانان

دوره‌ی آموزشی۱۶ساعته « فعالیت‌های علمی کودکان و نوجوانان» با حضور " سید حسین امیدیانی " استاد دانشگاه، مدرس کیهان‌شناسی و دکترای فیزیک در دو حوزه‌ی شرق و غرب استان گلستان ویژه‌ی مربی‌مسئولان و مربیان فرهنگی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، محبوبه رجب نسب مدیرکل کانون در ابتدای این آموزش ضمن خوش آمدگویی به مربیان و مدرس دوره، هدف از برگزاری این دوره را تقویت فعالیت‌های علمی مراکز فرهنگی هنری کانون دانسته و بیان کرد: آموزش و به‌روزرسانی یکی از راه‌های ارتقای فعالیت‌های کانون می‌باشد که در صورت نیاز می‌توانیم آموزش‌های بیشتری را در جهت پیشبرد اهداف برگزار کنیم.

وی با اشاره به کتاب محور بودن فعالیت‌ها و آموزش مهارت‌های زندگی در کانون، انجام کار گروهی و به اشتراک گذاشتن اندوخته‌های مربیان با یکدیگر را ‌به‌نوعی هم‌توان کردن یکدگیر تلقی کرد که می‌تواند به پیش‌برد اهداف کانون کمک شایانی کند.

در ادامه سید حسین امیدیانی در این دوره‌ی آموزشی که مدرسی آن را با هدف آشنایی با فعالیت‌های علمی، نجوم و افزایش توانایی مربیان در ارائه مطالب علمی برعهده داشت به تشریح مطالبی هم‌چون کیهان‌شناسی، زمین، خورشید، ماه، ستاره‌ها، سیاه‌چاله‌ها و... پرداخت.

او با بیان اینکه کودکان در فعالیت نجوم با نظم حاکم بر جهان هستی آشنا شده و به وجود خالق آن پی می‌برند و در نتیجه معرفتشان بالا می‌رود تاکید کرد: به اعتقاد من، آموزش نجوم و کیهان‌شناسی و عظمت خلقت پروردگار در آسمان‌ها برای همه گروه‌های سنی با هر سطح تحصیلاتی می‌تواند مفید و ارزنده باشد و روی جهان‌بینی انسان تأثیر شگرفی دارد.

این مدرس دانشگاه با بیان این‌که با بالا رفتن معرفت، عبادت‌های انسان‌ها با معرفت و شناخت صورت می‌گیرد و ایمان آن‌ها هم به‌جای این‌که نوک زبانشان باشد در قلب آن‌ها جا می‌گیرد تأکید کرد: چه زیبا خواهد بود که ما بچه‌هایمان را از سنین کودکی و نوجوانانی با همین شگفتی‌های خلقت پروردگار آشنا کنیم.

وی در این پودمان ضمن تعریف، اهداف و دستاوردهای علمی بویژه علم نجوم، توضیحات جامعی در رابطه مفاهیم و اصطلاحات علم نجوم همچون کره آسمان، کهکشان و اجرام کیهانی، منظومه شمسی و دیگر مفاهیم علمی مانند سیاهچاله ها، کلیات و ساختار ستارگان به مربیان شرکت کنندگان ارائه داد.  

گفتنی است دوره آموزشی « فعالیت‌های علمی کودکان و نوجوانان » به همت واحد آموزش و پژوهش در روزهای۱۵ لغایت ۱۸ دی‌ماه سال جاری با حضور مربی‌مسئولان و مربیان فرهنگی مراکز کانون استان گلستان در مجتمع فرهنگی‌هنری گرگان و مرکز شماره دو کانون گنبدکاووس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =