کد خبر: 294818
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
برگزیدگان مسابقه مشق نعمت معرفی شدند

برگزیدگان مسابقه مشق نعمت معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، اسماعیل عسکری مدیر کل کانون استان در آیین اختتامیه مسابقه مشق نعمت عنوان کرد: این مسابقه فرصتی را فراهم  آورد تا کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی پیرامون محیط اطرافشان دقت و بازبینی بیشتری کنند و بیش از گذشته شکرگزار نعمت های خداوند باشند.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان خراسان شمالی در ادامه خطاب به کودکان حاضر در برنامه گفت: نشانه های مهربانی و رأفت خداوند در لحظه لحظه زندگی ما نمود دارد و ما باید همیشه قدردان آنها باشیم.

اسماعیل عسکری آرامش و امنیت کشور را مرهون زحمات و حماسه های یکی از نمودهای بزرگی خداوند که  آفرینش انسان هایی از جنس نور  می‌باشد، دانست و گفت:  تجلی مهر خداوند را می توان در آفرینش انسان هایی دانست که زندگی شان را در طبق اخلاص قرار دادند و بدون هیچ چشم داشتی برای آسایش و آرامش هم نوعان خود جهاد را سرلوحه زندگی شان قرار دادند.

وی شهید سپهبد قاسم سلیمانی را یک الگوی تمام عیار انسانیت دانست و از کودکان و نوجوانان خواست تا پیرامون رشادت ها و بزرگ مردی های این شهید جاوید، تعمق کنند و خوبی هایش را چراغ راه خود قرار دهند.

عسکری همچنین گریزی هم به تجلی خوشنویسی در بین سایر هنرهای اسلامی زد و افزود: در دنیای کنونی هنر نوعی زبان بین الملل است و  در این میان هنر خوشنویسی  با وجود اینکه ریشه در الفبای فارسی دارد ولی در سطح دنیا شناخته شده است و  حرف های زیادی  در دل خود دارد که برای مخاطبان تأمل برانگیز است.

«حسن رضا میربلوکی» مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی هم به اصالت هنر خوشنویسی در بین ایرانیان اشاره کرد و گفت: تجربه ثابت کرده است که فرهنگ سازی در زمینه های مختلف در قالب هنر اثربخشی بیشتر دارد به خصوص اگر جامعه هدف قشر کودکان و نوجوانان باشد.

وی اجرای برنامه های مشارکتی با کانون را فعالیتی از جنس هنر و درست دیدن دانست و خاطر نشان کرد: دنیای کودکان سرشار از پاکی و روشنی است و مربیان کانون با استفاده از فعالیت های کتاب محور و کارگاه های فرهنگی و هنری  دنیای کودکان را درخشان تر و رنگارنگ تر می کنند و جهان بینی شان را به زندگی جهت دهی می کنند.

گفتنی است تعداد آثار دریافتی به مسابقه استانی خوشنویسی با عنوان مشق نعمت در مجموع 1360اثر بود و از بین این تعداد اثر 25 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند، لازم به یادآوری است که این مسابقه در دو بخش خط تحریری و قلم نی ویژه مقاطع سنی 7تا10 سال، 10 تا 13 سال و 13 تا 18 سال با مشارکت شرکت گاز و بیمه کوثر برگزار شد.

بر پایه این گزارش در بخشی از برنامه مسابقه خوشنویسی با موضوع سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی برای میهمانان حاضر برگزار شد و یاد و خاطره این شهید والامقام ارج نهاده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =