فراخوان مسابقه‌ی هنری «هم‌چون پدر، مهربان» ویژه کودکان منتشر شد

فراخوان مسابقه‌ی «هم‌چون پدر، مهربان» در دو بخش نقاشی و خوشنویسی ویژه کودکان و نوجوانان از سوی کانون پرورش فکری منتشر شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فراخوان در پی شهادت غرورآفرین و مظلومانه سپهبد شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت منتشر و از علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی‌هنری دعوت شده است.

محور موضوعی این فراخوان، شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مقاومت است که علاقه‌مندان می‌توانند در بخش مسابقه خوشنویسی با شیوه خط تحریری و خط درشت (نستعلیق و شکسته نستعلیق و...) در زمینه‌ی آیات قرآن کریم، احادیث معصومان(ع) با موضوع ایثار و شهادت در راه خدا و جمله‌های بزرگان و اشعاری که در رابطه با آن شهید والامقام و دیگر شهدای مقاومت سروده شده به خلق اثر بپردازند.

هم‌چنین خطاطی اسم و شهرت شهید حاج قاسم سلیمانی و یا هر یک از شهدای مدافع حرم و هر جمله یا عبارتی که بیانگر رشادت‌ها، دلیری‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی این شهید والامقام باشد از دیگر محورهای موضوعی بخش خوشنویسی در این فراخوان است.

در این بخش، دو گروه سنی ۸ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال می‌توانند شرکت کنند و هر شرکت کننده مجاز است تا ۵ اثر را به دبیرخانه مسابقه با نام خود و با درج فرم شرکت در مسابقه ارسال کند.

بر همین اساس در بخش مسابقه «نقاشی» نیز کودکان و نوجوانان می‌توانند با خلق اثر از تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت پرتره یا پرتره‌های محیطی، تصویر شهدای مدافع حرم در کنار فرزندان‌شان، مراسم تشییع و تدفین شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مدافع حرم، هر تصویری که گویای رشادت‌ها، دلیری‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی این شهید والا مقام باشد و تصویرسازی ذهنی شرکت‌کنندگان از شهید سلیمانی در مواجهه با کودکان، مهربانی، ایثار و... در این رویداد هنری شرکت کنند.

در بخش «نقاشی» گروه‌های سنی ۶ تا۱۰ و ۱۰ تا ۱۷ سال می‌توانند با شیوه آزاد شرکت و هر شرکت‌کننده تا ۳ اثر را با تکمیل فرم پیوست تا ۵ اسفند ۱۳۹۸ به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان شهید فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کدپستی ۱۴۱۵۶۱۳۱۴۴ دفتر بسیج ارسال کند.

علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۹۱۲۷۴۷۳۱۸۵ و ۸۸۹۷۱۳۶۵ تماس بگیرند.

همچنین در پایان ضمن تجلیل از برترین‌های این مسابقه، نمایشگاهی از آثار برگزیده نیز برپا خواهد شد.

این مسابقه را بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

فراخوان مسابقه‌ی هنری «هم‌چون پدر، مهربان»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =