توسعه‌ی کانون زبان ایران در مدارس زاهدان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با هدف تقویت و آموزش زبان‌های خارجی برای دانش‌آموزان با آموزش و پرورش ناحیه یک زاهدان تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، تفاهم‌نامه‌ی همکاری کانون و آموزش و پرورش ناحیه یک زاهدان با موضوع کانون زبان ایران امضا شد.

در این مقدمه‌ی این تفاهم‌نامه آمده است: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توانمندی در یادگیری زبان‌های خارجی جهت تعامل فرهنگی و با عنایت به اهمیت آموزش زبان‌های خارجی جهت برقراری ارتباط سازنده با سایر جوامع فرهنگی و استفاده از منابع علمی و پژوهشی، به منظور تربیت نسلی پویا، سالم و امیدوار و متعهد به هویت ملی و اسلامی و تعامل‌گر... این تفاهم‌نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و آموزش و پرورش ناحیه یک زاهدان منعقد می‌شود.

زمینه‌های همکاری در این قرارداد دوساله «اتخاذ تمهیدات مناسب در بهره‌گیری از ظرفیت کانون زبان ایران در مدارس» و «همکاری و تبادل اطلاعات در طراحی و اجرای دوره‌ی آموزشی مناسب به منظور ارتقای سطح آگاهی و آشنایی با کانون زبان ایران» عنوان شده است.

هم‌چنین ماده چهار این تفاهم‌نامه «تامین مدرس برای گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در بخش زبان‌های انگلیسی، آلمانی و فرانسه»، «پرداخت حق‌الزحمه‌ی مدرسان» و «هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط تبلیغات و اطلاع‌رسانی» از جمله تعهدات کانون ذکر شده و آموزش و پرورش ناحیه یک زاهدان نیز «پیش‌بینی و آماده‌سازی محل مناسب برای برگزاری کلاس‌ها» و «اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان» را برعهده گرفته است.

قابل ذکر است مسئولیت نظارت بر حسن اجرای تفاهم‌نامه نیز به واحد ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات کانون و آموزش و پرورش ناحیه یک واگذار شده است.

گفتنی است این تفاهم‌نامه به امضای معصومه هادی، مدیرکل کانون استان و محسن ستیزنارویی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زاهدان رسیده و از دی‌ماه ۱۳۹۸ اجرا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =