حضور تیم امداد فرهنگی کانون در مناطق سیل‌زده‌ی جنوب استان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: شرایط جسمی و روح لطیف کودکان در حوادث شکننده‌تر است و مراقبت ویژه از آنان بسیار حیاتی است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، تیم امداد فرهنگی کانون کشور به مناطق سیل‌زده‌ی جنوب استان اعزام می‌شود.

مدیرکل کانون استان با اعلام این خبر گفت: با عنایت ویژه‌ی مدیرعامل و معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور، تیم امداد فرهنگی کشوری جهت هماهنگی و اعزام به مناطق سیل‌زده‌ی جنوب استان امروز(بیست و پنجم دی‌ماه) وارد استان می‌شوند.

معصومه هادی از دَلگان، دشتیاری و زرآباد به عنوان مقصدهای اولیه‌ی آنان نام برد و افزود: پس از اجرای برنامه در این مناطق و بنا به ضرورت برنامه‌های این گروه در محل‌های دیگری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این مطلب که: در هنگام بروز حوادث طبیعی، کودکان آسیب‌پذیرتر هستند و شرایط جسمی و روح لطیف آنان در مواجهه با این رخدادها شکننده‌تر است، مراقبت ویژه از این سرمایه‌های ملی را یک امر ضروری دانست و افزود: انجام برنامه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی در قالب قصه‌گویی، شعرخوانی، بازی، اهدای کتاب و اسباب‌بازی به مخاطبان از جمله ویژه‌برنامه‌هایی است که در همین راستا برای مخاطبان اجرا خواهد شد.

هادی هم‌چنین از هماهنگی‌های انجام شده با ستاد بحران استان، استانداری، فرمانداری‌ها و آموزش و پرورش مناطق آسب‌دیده خبرداد و خاطرنشان کرد: تیم مذکور برنامه‌های خود را در روزهای آینده در دشتیاری، دلگان و زرآباد اجرا خواهد کرد.

قابل ذکر است با توجه به آسیب جدی به جاده‌ها و پل‌ها امکان حضور تماشاخانه‌ی سیار وجود ندارد و همکاران با استفاده از ظرفیت کتاب‌خانه‌ی سیار به این مناطق سفر خواهند کرد.

گفتنی است تیم امداد فرهنگی کانون پیش از این در سال گذشته، نخستین سفر رسمی خود در کشور را به سیستان و بلوچستان انجام داد و با حضور در روستاهای استان خاطرات خوشی را برای کودکانو و نوجوانان و خانواده‌های آنان رقم زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =