مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون در قزوین کلید خورد

مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قزوین در مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ  25 دی 1398، مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون در مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان با اجرای یک مراسم افتتاحیه آغاز شد.

تلاوت قرآن مجید،اجرای سرود جمهوری اسلامی،خوش‌آمدگویی «اعظم یوسفی اصل» معاون فرهنگی-اجرایی کانون استان به مهمانان، تقدیم حکم داوران و ناظر این جشنواره با حضور«مژده اروجی»مدیرکل کانون استان و اجرای پرنشاط مجری-عروسک از برنامه‌های مراسم افتتاحیه بود.

این رویداد فرهنگی –هنری با شعار «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» با حضور شمار زیادی از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نمایش و نیز مراکز فرهنگی و هنری کانون استان به عنوان شرکت کننده رقم می‌خورد که شامل اجرای 13 نمایش عروسکی است.

«نمکی و دیو»، «جادوگر بیکار»، «آن بالا، این پایین»، «نخودی و غول سرما»، «سفید، سیاه، قهوه‌ای»، « در جستجوی قطعه گمشده»، «با»، «قار و قار و قار کلاغ و مار»، «خوشمزه ترین کلوچ نمایش ه »، «لاکی و مرغابی‌ها»، «قفس شیشه‌ای»، « همه چی مال منه» و «روباه حیله‌گر» عنوان نمایش‌هایی است که اعضای مراکز کانون استان قزوین در این جشنواره اجرا می‌کنند.

جذب و پایداری اعضا، شناسایی استعداد و توانمندی‌های اعضا در زمینه هنرهای نمایشی، ایجاد امکان فعالیت‌های مشارکتی و فراهم کردن فرصت برای تمرین مهارت‌های زندگی برای کودکان و نوجوانان، ترویج و معرفی ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی با استفاده از زبان هنر و ایجاد زمینه آشنایی بیشتر اعضای مراکز فرهنگی و هنری استان با هم از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

داوران مرحله استانی این جشنواره،« وحید خسروی» کارشناس نمایش آفرینش های هنری و ادبی تهران، «مهدی خدایی» تهیه کننده و کارگردان رادیو و «نادر میرزایی» معاون جمعیت جوانان هلال احمر استان هستند.

مرحله کشوری این دوره از جشنواره هنرهای نمایشی کانون براساس اعلام فراخوان نیز قرار است 26-29 فروردین 1399 برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =