کد خبر: 294943
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
بهرام دهقانیار رییس انجمن سرود کانون شد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی حکمی بهرام دهقانیار را به عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری و رییس انجمن سرود کانون منصوب کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا زمردیان تاکید کرده است که سرود یکی از مردمی‌ترین مصنوعات هنری و ادبی است که با تاثیرگذاری عمیقی که در طیف­های وسیع مردمی ایجاد می‌­کند، می‌تواند به عنوان ابزاری ارزشمند برای بازگو کردن احساسات جمعی و حتی ملی به حساب آید.

وی هم‌چنین در ادامه آورده است تجربه این هنر ارزشمند را در آیین‌­های مختلف مذهبی، ملی و حماسی لمس کرده‌ایم و امروز، سرود به عنوان یک هنر گروهی که ریشه چندین ساله در کانون دارد می‌­تواند به عنوان یک هنر فاخر و ارزشمند بستری مناسب برای ارتباط موثر فرهنگی با نسل جدید باشد و به عنوان یک هنر گروهی، تمرین فعالیت­‌های جمعی در میان کودکان و نوجوانان به حساب آید.

معاون فرهنگی کانون در  این حکم از رییس انجمن سرود خواسته تا زمینه فعالیت این انجمن در عرصه­‌های ترویج سرود به عنوان هنری گروهی و امیدآفرین، توسعه و فراهم‌ساختن زیرساخت‌های لازم برای آموزش سرود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را فراهم کند.

هم‌چنین بسترسازی، شناسایی، جذب، آموزش و تربیت تخصصی استعدادها در میان اعضا و مربیان، برنامه‌ریزی در زمینه‌ی تولید ترانه و موسیقی‌­های فاخر در حوزه کودک و نوجوان برای مخاطبان در گروه‌­های سنی مختلف با تاکید بر ارزش‌های دینی، هویت ملی، نشاط عمومی و پرورش خلاقیت و ذهن، ایجاد بستر مناسب برای برگزاری جشنواره و مهرواره سرود کانون و تشکیل گروه هم‌خوان و استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی برای ترویج سرودها و ترانه‌های ریشه‌دار ایرانی را در دستور کار خود قرار دهد.

بهرام دهقانیار موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و نوازنده پیانو در کارنامه هنری خود آهنگ‌سازی ترانه‌ها، موسیقی فیلم و موسیقی سریال‌های تلویزیونی بسیاری را ثبت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =