اهدای کتاب و نوشت‌افزار به کودکان سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جریان اجرای طرح امدادرسانی فرهنگی «پیک امید»، به کودکان سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان، کتاب، سرگرمی و نوشت‌افزار هدیه می‌دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در روزهایی که بسیاری از هم‌وطنان همراه و هم‌نوا با مردم مناطق سیل‌زده‌ی سیستان و بلوچستان کمک‌های خود را مشتاقانه به این مناطق ارسال کردند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز بنا به رسالت خود، با اعزام کاروان امداد فرهنگی خود، متشکل از مربیان سراسر کشور، به یاری این گروه‌های سنی شتافت.

مربیان کانون علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری و برگزاری‌ کارگاه‌های مختلف هنری، محصولاتی هم‌چون کتاب، سرگرمی، نوشت‌افزار و بسته‌های بهداشت فردی مثل مسواک، ظرف غذا و قمقمه آب، به کودکان سیل‌زده اهدا می‌کند.

این مربیان در محل اسکان موقت کودکان سیل‌زده حاضر می‌شوند و به فعالیت‌های قصه‌گویی، شعرخوانی، بازی خلاق و برگزاری کارگاه‌های نقاشی، اریگامی، سفال‌گری و کاردستی نیز می‌پردازند.

تماشاخانه سیار کانون نیز با پخش فیلم و پویانمایی، اجرای گروه نمایشی‌ «خاک» و برگزاری مسابقه در این روزها، به امدادرسانی فرهنگی به کودکان سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان می‌پردازد.

امدادرسانان فرهنگی کانون تاکنون در روستاهای گنبد علوی، گنبد سه پایه، چاهکیچی و دهستان هودیان از توابع بخش دلگان شهرستان ایرانشهر، روستاهای غلام‌محمد بازار و اورکی در کُنارک و روستای عورکی حاضر شده‌اند و در روزهای آینده در دیگر مناطق سیل‌زده به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

طرح امداد فرهنگی «پیک امید» کانون با هدف خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار، کار مشترک معاونت فرهنگی و بسیج کانون است که با حضور مربیان داوطلب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =