برگزاری کارگاه  آموزشی «ارتباط موثر با کودک ونوجوان»

کارگاه آموزشی «ارتباط موثر با کودک ونوجوان» ویژه مربیان مسوول و مربیان فرهنگی مراکز فرهنگی، هنری کانون  استان البرز در کرج  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان البرز، مفاهیم کلی ارتباط و فرآیند آن، مدل‌های مختلف ارتباطی، انواع ارتباطات (کلامی و غیر کلامی)، مفهوم و ویژگی‌های ارتباط اثر بخش و اثرات آن در رشد شخصیت کودکان ونوجوانان، شناخت ویژگی‌های کودک ونوجوان در دوره‌های مختلف سنی به ویژه دوران بلوغ، زمینه‌های لازم برای برقراری ارتباط با کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علاقه‌مندی به کودکان ونوجوانان و فنون و شیوه‌های برقراری و حفط ارتباط با آنان، مهارت های لازم برای برقراری ارتباط با کودکان و نوجوانان از جمله  گوش کردن موثر، همدلی، درک و پذیرش احساسات و... ، موانع برقراری ارتباط اثر بخش ( بررسی الگوهای ناکارآمد ارتباطی) و تمرین راه‌کارهای عملی ارتباط اثر بخش، محتوایی است که در این دوره دو روزه به فراگیران این دوره که مربیان مسوول و مربیان فرهنگی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، منتقل خواهد شد .

محبوبه اسپیدکار، مشاور، روان‌شناس و مدرس دانشگاه که  نویسنده و پژوهشگر آثار متعددی در حوزه کودک و نوجوان است، تدریس این دوره  آموزشی را بر عهده دارد.

وی  قریب ۲۰ سال سابقه فعالیت رسمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  دارد و  طراح و مجری طرح ملی ((گام به گام تا اندیشه))، روشی برای پرورش تفکر فلسفی در مراکز فرهنگی و هنری کانون در سطح کشور و  عضو شورای برنامه ریزی و تالیف کتاب درسی تفکر و سبک زندگی( وزارت آموزش و پرورش)  است.   

لازم به توضیح است بهناز علی‌شیری، کارشناس مسوول اجرایی دوره های کوتاه مدت ضمن خدمت، مهری فلاح، معاون فرهنگی، اجرایی کانون البرز، فرانک فروزانفر، کارشناس آموزش و پژوهش و جمعی از مسوولان و مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در این دوره که روزهای یکم و دوم بهمن ماه ۱۳۹۸ در مرکز مجتمع آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون البرز، برگزار می‌شود، حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =