هجدهمین مهرواره هنرهای نمایشی در کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان استان کرمانشاه از برگزاری مرحله استانی هجدهمین مهرواره هنرهای نمایشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دوم و سوم بهمن ۱۳۹۸، در مجتمع فرهنگی‌وهنری آفرینش کرمانشاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در هجدهمین مهرواره هنرهای نمایشی در مرحله استانی، ۲۴ گروه نمایشی اعم از عروسکی و یا نمایش زنده از اعضا و مربیان کانون به رقابت می‌پردازند و در نهایت سه گروه برای شرکت در مرحله کشوری انتخاب می‌شوند.

مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: اعضای مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه ماه‌ها است که در حال تمرین و ساخت عروسک و طراحی دکور هستند و قرار بر این است در این ۲ روز کارهای خود را عرضه کنند.

فتاحی با بیان اینکه این مهرواره نمایش عروسکی و نمایش از فعالیت‌های خوب و تاثیرگذار کانون پرورش فکری است، گفت: این برنامه در بین نوجوانان مخاطبان بسیاری دارد و با توجه به اینکه یک کار گروهی است درصدد هستیم از طریق نمایش و نمایش عروسکی پیام‌های تربیتی و اخلاقی را به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم.

مدیرکل کانون استان کرمانشاه افزود: در واقع در این کار هنری یک تیم کاری، محتوای ارزشمند تولید می‌کنند و کودکان و نوجوانان، نویسندگی، کارگردانی و بازیگری را برعهده می‌گیرند.

او همچنین گفت: مهرواره‌ها به دنبال ایجاد رقابت سالم در نوجوانان هستند و این حس را به آنان القا می‌کنند که همه می‌توانند برنده باشند.

فتاحی اظهار امیدواری کرد همه افرادی که طرفدار هنرهای نمایشی هستند ببیننده این مهرواره باشند.

محمدرضا درند، بابک شکری و مرتضی اسدی مرام، داوران مرحله استانی هجدهمین مهرواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری استان کرمانشاه هستند.

این نمایش‌ها به صورت صحنه‌ای، عروسکی و صحنه‌ای‌عروسکی و به شیوه‌های خیمه‌شب بازی، سایه‌ای، میکرو تئاتر، عروسک‌های رومیزی، کاغذی و بن‌راکو،و...اجرا می‌شوند.

مرحله کشوری هجدهمین مهرواره هنرهای نمایشی در اوایل سال ۱۳۹۹ و به میزبانی کانون استان خوزستان برگزار می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه حدود ۱۰۰ هزار عضو در ۴۳ مرکز ثابت و سیار کانون در سراسر شهرهای مختلف این استان دارد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =