پارس‌آباد میزبان هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی مرحله استانی اردبیل

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل با اشاره به برگزاری مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در شهرستان پارس‌آباد، گفت: نمایش به‌واسطه تربیتی اثرگذار در مخاطب، از فعالیت مهم این نهاد فرهنگی محسوب می‌شود و بسیاری بر این باورند که این هنر ارزشمند می‌تواند علاوه بر رشد خلاقیت در میان کودکان و نوجوانان، راهی برای جامعه‌پذیری آنان باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده بابیان اهداف برگزاری جشنواره‌ها و مهرواره‌ها در کانون، گفت: فراگیرسازی ارزش‌های اخلاقی، تعامل مناسب با همسالان، افزایش اعتمادبه‌نفس، افزایش انگیزه کارگروهی و مهارت‌های فردی از دستاوردهایی است که در فرآیند چنین برنامه‌هایی نهفته است.

او با اشاره به شعار بنیادین «آینده را باید ساخت» ادامه داد: رویکرد کانون کشور جهت‌دهی مطلوب به برنامه‌ها و نهادینه‌سازی تفکر و شعار «آینده ساختنی است» که در هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی با شعار «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» نمود پیداکرده است.

احدزاده نمایش عروسکی را واسطه تربیتی، جهت انتقال مفاهیم و تجربه زندگی به کودکان و نوجوانان عنوان و تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تحقق اهدافی چون؛ تمرین زندگی و تجربه ناشناخته‌ها برای ساختن آینده، کشف و پرورش استعدادهای هنری اعضا و مربیان، ایجاد بستر لازم برای جذب، پرورش و پایدارسازی اعضا است.

مدیرکل کانون استان در ادامه افزود: شرکت‌کنندگان در این جشنواره شامل سه گروه اعضا(۱۲ تا ۱۸ سال)، اعضای ارشد(۱۸تا ۲۴ سال) و مربیان و کارشناسان کانون هستند که در قالب ۹ گروه در مرحله شهرستانی در مراکز فرهنگی هنری کانون شرکت داشتند و گروه‌های منتخب در تاریخ ۱۰ و ۱۱ بهمن سال‌جاری در مجتمع فرهنگی آراز شهرستان پارس‌آباد به رقابت خواهند پرداخت.

این مدیر فرهنگی در ارتباط بااینکه شهرستان‌ها میزبان برخی رویدادهای استانی می‌شوند، اضافه کرد: هدف بارورسازی و توان‌افزایی مراکزی است که آمادگی میزبانی جشنواره‌ها در سطح استانی و ملی باشند و شهر مرزی پارس‌آباد نیز به لحاظ ظرفیت‌های لازم و زیرساخت‌های موجود و همچنین استقبال مسئولان شهرستان، توان میزبانی حتی رویدادهای ملی را هم دارد، همان‌طور که میزبان مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شهر تاریخی نمین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =