هفدهمین نشست اعضای انجمن ادبی آفرینش کانون اردبیل

هفدهمین نشست اعضای انجمن ادبی آفرینش کانون پرورش فکری اردبیل با محوریت شعر، ۲۹ دی‌ماه سال۱۳۹۸ با حضور شهریار نعمتی شاعر و مدرس دانشگاه، معاون فرهنگی کانون استان و نیز جمعی از اعضای فعال کارگاه‌های ادبی، در محل مرکز شماره ۵ اردبیل برگزار شد.

در این نشست، داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان، ضمن تشکر از برگزاری و پویایی انجمن آفرینش‌های ادبی، حضور شهریار نعمتی در جمع اعضا را فرصتی مغتم برشمرد و خاطرنشان کرد: شاعران و استادان توانمند اردبیل می‌توانند استعدادهای اعضا را به جامعه ادبی معرفی کرده و تأثیر بسزایی در رشد و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان داشته باشند. 

در ادامه، شهریار نعمتی در خصوص فرم و ساختار شعر سپید با اعضا به بحث و گفتگو پرداخت و به لزوم خوانش آثار کلاسیک و معاصر تأکید کرد و گفت: خوانش آثار شاعران به نام ایران چه درگذشته و چه در دوره معاصر، تأثیر بسزایی در پرورش خلاقیت و ابتکار ادبی اعضا دارد.

این مدرس دانشگاه بابیان سیر تحولات از  شعر سنتی به شعر سپید، کوتاه نویسی و  برجسته‌سازی زبان را از ویژگی‌های شعر سپید دانست و با ذکر نمونه‌هایی از شاعران، انواع برجسته‌سازی زبان و چگونگی آن را توضیح داد.

شایان‌ذکر است، قرائت آثار توسط اعضای انجمن  و نقد و بررسی آن توسط شهریار نعمتی از دیگر برنامه‌ای این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =