کد خبر: 295286
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
بازدید 1481
برنامه های کمیته کودک و نوجوان دهه فجر کردستان اعلام شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با فضا سازی مراکز خود در استان به استقبال ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی رفته تا کودکان و نوجوانان نیز با شور و شوق در جشن پیروزی انقلاب سهیم شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: تمام مراکز کانون استان از ابتدای بهمن با مشارکت کودکان و نوجوان با طرح‌های دیواری، معرفی شخصیت‌های تاثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، ریسه‌ها، پارچه نویسی، پخش سرود و نواهای انقلابی فضاسازی شده تا نسل‌ امروز و آینده شور و شوق پیروزی انقلاب را لمس و به آیندگان منتقل کنند.

سهیلا شیخی در سخنانی اظهار داشت: کانون پرورش فکری در ایام دهه فجر امسال برای برگزاری با اجرای ویژه برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ادبی برنامه‌ریزی کرده و در این ایام مرکز شماره چهار کانون پرورش فکری سنندج، کانون زبان ایران شعبه سنندج و مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ در فرجه سنندج نیز افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با مشارکت کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود،  اضافه کرد: علاوه بر برگزاری این ویژه برنامه‌ها در مراکز، مربیان کانون در قالب پیک امید به روستاهای استان سفر کرده و این برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان روستایی نیز اجرا می‌شود.

شیخی افزود: از دیگر برنامه‌های متنوع امسال در ایام دهه فجر برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی با عنوان (همچون پدر) در راستای معرفی شخصیت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مدافع حرم است که شرکت در آن برای کودکان و نوجوانان استان آزاد است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان به برپایی نمایشگاه آثار نشریه دیواری با موضوع شهادت و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در این ایام برگزاری مهرواره‌های لاله‌ها، ماکت سازی، فانوس و باغ انقلاب از دیگر برنامه‌های مهم است.

وی با بیان اینکه در تمام مراکز برنامه‌های جمع‌خوانی کتاب با موضوع خاطرات بچه‌های انقلاب برگزار می‌شود، گفت: برپایی نمایشگاه از آثار فرهنگی، هنری و ادبی اعضا، برگزاری کارگاه سفالگری، نشریه نگاری، خوشنویسی، ماکت سازی و نقاشی از جمله برنامه دیگر کانون در راستای معرفی هرچه بیشتر دستاوردهای انقلاب به کودکان و نوجوانان است.

شیخی به برگزاری مسابقات مختلف در این ایام اشاره کرد و افزود: مسابقه ایران‌شناسی، کاردستی، جورچین، اطلاعات انقلابی، شعارهای انقلابی و نقاشی از جمله مسابقاتی است که برای برگزاری آنها در تمام مراکز کانون برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اظهار داشت: قصه‌گویی از خاطرات بچه‌های انقلاب، معرفی وقایع و روز شمار انقلاب، معرفی و روخوانی کتاب‌های مرتبط، نمایش فیلم و انیمیشن، ایستگاه خاطره‌نویسی، ساخت آدم برفی، کارگاه‌های ادبی، نمایش خلاق، عکاسی، کاردستی و خوشنویسی از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه برای والدین نیز برنامه‌های در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های گفت‌وگو از جمله مهمترین این برنامه‌ها است.

 مسئول کمیته کودک و نوجوان استان کردستان با اشاره به برپایی کارگاههای ادبی گفت: کارگاه ادبی با موضوعات نوشتن شعر و قطعه ی ادبی با موضوع در بهار آزادی ، خاطرات انقلاب برای نوجوانان با نوشتن خاطرات بزرگترها از زمان انقلاب، من و انقلاب، خاطرات لاله ها، دلنوشته به سردار دلها، عطر پیروزی با نوشتن متن هایی با کلمات مرتبط با ایام مبارک دهه فجر ، لاله هایی که در انقلاب روییدند، ویژه برنامه سردار دلها،داستانهای کودکانه  پیروزی انقلاب 41سال دریک جمله،" نامه ای به امام "نیز در این ایام برپا خواهد شد.

شیخی همچنین برگزاری دومین جشنواره پرچم با شعار " پرچم کشورم را دوست دارم" ، جشن خاطرات انقلاب با حضور خانواده های اعضا و تعریف خاطرات 57، اجرای طرح مطالعه کتابها ی انقلابی با عنوان حال خوش خواندن، کارگاه نقاشی با عنوان" تصویری زیبا از پیروزی انقلاب اسلامی"  ،کارگاه بحث آزاد با محوریت " فرهنگ ایثار و شهادت در زمان انقلاب اسلامی را نیز از دیگر برنامه های کمیته کودک و نوجوان استان عنوان کرد.

شیخی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: برنامه ریزی کمیته کودک و نوجوان براساس این اصل است و دستگاه‌های فرهنگی برای روشنگری نسل کودک و نوجوان باید به بیانیه گام دوم انقلاب توجه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =