حضور مددجویان  کانون اصلاح و تربیت در کانون پرورش فکری گرگان

در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کانون پرورش فکری گلستان برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی را برای مددجویان کانون اصلاح و تربیت گرگان اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کانون پرورش فکری با مشارکت اداره کل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گلستان ویژه برنامه‌ای را برای نوجوانان مددجوی کانون اصلاح و تربیت گرگان برگزار کرد.

محبوبه رجب نسب، مدیرکل کانون گلستان اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری متنوع  را یکی از زمینه‌های بازگشت زندانیان به جامعه دانست و گفت: نباید در حق کودکان و نوجوانان کوتاهی شود، چرا که می‌توانیم با الهام از اصول اخلاقی و انجام مستمر فعالیت‌های گوناگون در رشد و شکوفایی آنها تلاشی بیش از پیش داشته باشیم.

وی در راستای همکاری، تعامل و کمک به مددجویان نوجوان قول مساعد داد و افزود: مددجویان کانون اصلاح و تربیت در این رده سنی، دوره مهمی از زندگی خود را پشت سر خواهند گذاشت و به همین منظور آموزش‌های تربیتی و فعالیت‌های اصلاحی، می‌تواند مسیر درستی از زندگی را برای آنها مشخص کند.

او همچنین خواستار همکاری و همراهی کانون اصلاح و تربیت برای تداوم این گونه برنامه ها با کانون پرورش فکری گلستان شد.

سبیکه سادات میرقاسمی و مطهره کریمی مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون گرگان این برنامه را در ابتدا با اجرای سفال‌گری برای نوجوانان آغاز کردند تا آنها با انجام این فعالیت‌ به خلق آثار هنری بپردازند.

در ادامه ربابه کلاتی، مربی هنری مرکز با انجام فعالیت اسکراچ برد برای مددجویان، آنها را با این تکنیک هنری آشنا ساخت و نوجوانان حاضر در این برنامه طرح دلخواهشان را با خراش دادن بر روی مقوای آماده شده کشیدند تا کارت‌های هدیه‌ای که با انجام این فعالیت آماده کردند را  به کسانی که علاقه دارند، هدیه کنند.

نکته جالب بعد از انجام این فعالیت این بود که اکثر نوجوانان کارت‌های هدیه را به نیت اهدا به والدین خود طراحی کردند.

قصه گویی، نقاشی، کتابخوانی، بازی و سرگرمی و ... از جمله فعالیت‌هایی بود که در این روز اجرا شد و با توجه به استقبال صورت گرفته مقرر شد انجام این برنامه تداوم یابد.

لازم به یادآوری است کتاب‌خانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرگان به‌مدت سه سال است که هر دو هفته یک‌بار در کانون اصلاح و تربیت حضور یافته و با اجرای برنامه‌های مستمر فرهنگی، ‌هنری و ادبی نقش موثری در دست‌یابی به توانایی و دانایی مددجویان ایفا می‌نماید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =