کد خبر: 295359
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
جشنواره هنرهای نمایشی کانون خراسان‌رضوی

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی، ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ در مجتمع فرهنگی هنری شماره هفت مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، در افتتاحیه این جشنواره با دعوت از داوران و پیشکسوتان، پرچم نمایش از دست پیشکسوت نمایش کانون؛ ابوالقاسم اثنی‌عشری به دست کوچکترین عضو حاضر در جشنواره داده شد.

ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون در افتتاحیه این برنامه ضمن تشکر و خیرمقدم خاطر نشان کرد: تئاتر و نمایش رسانه ایست که می‌تواند با شناخت صحیح قابلیت‌ها و استعدادهای نهفته‌اش از طرف گروه تولید کننده یک نمایش، رسانه‌ای تاثیرگذار برای انتقال پیام‌های ملی، قومی و ارزشی یک جامعه باشد. همانگونه که نمایش می‌تواند آیینه فرهنگ جامعه باشد، می‌تواند بر آن نیز تاثیر بگذارد. آنچه در صحنه تئاتر اجرا می‌شود، می‌تواند تاثیر عمیق و بلند مدتی در ذهن و تفکر مخاطب داشته باشد و این نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد چرا که ارائه پیام‌های درست و انتقال مفاهیم متعالی برگرفته از آموزه‌های دینی در این بخش می‌تواند بسیار نقش آفرین باشد.

زره ساز در اهمیت کار گروهی گفت: فراگیری قواعد کار گروهی در تئاتر، مستلزم ممارست و انجام دادن هر روزه سلسله تمرین‌هایی است که به مرور زمان، ملکه ذهن و روان و بدن بازیگری خواهد شد که برای مدتی طولانی این تمرین‌ها را سرلوحه کار روزانه خویش قرار داده باشد.

مدیرکل کانون در خصوص هدف از شرکت در جشنواره گفت: کسب تجربه مهم ترین هدف شرکت در جشنواره است تمام بازیگران بزرگ از همین صحنه نمایش کسب تجربه کرده‌اند و پله‌های موفقیت را بالا رفته‌اند و این جشنواره فرصتی است برای آموختن.

 گفتنی است در هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی ۱۶ گروه نمایش از سراسر استان با هم به رقابت پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =