دوره آموزش شعر طنز

۲ و ۳ بهمن ماه ۹۸ دوره آموزش «شعر طنز» با حضور مربیان ادبی در سالن آموزش دفتر استان خراسان‌رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، این نشست با حضورکارشناسان و مربیان ادبی استان‌های خراسان‌رضوی و شمالی و با تدریس «راشد انصاری»، شاعر، روزنامه نگار و طنزپرداز مطرح کشور برگزار شد.

محبوبه بزم‌آرا کارشناس مسئول ادبی استان در توضیح این خبرگفت: در ادامه سلسله نشست های آموزشی در جهت توانمندسازی مربیان ادبی دوره کاربردی «شعر طنز» با تدریس راشد انصاری یکی از بهترین طنزپردازان کشور برگزار شد.

راشد انصاری مشهور به (خالو راشد) شاعر ، نویسنده ، روزنامه نگار و طنزپرداز متولد سال ۱۳۵۰ در روستای دیده بان از توابع بخش صحرای باغ لارستان  و ساکن بندرعباس است.

وی نزدیک به دو دهه است که با مطبوعات همکاری مستمر دارد و بیش از ۱۵سال است که در حوزه هنری فعالیت می کند  وی بنیانگزار انجمن طنز در هرمزگان و مسوول دفتر طنز حوزه هنری آن استان است. اطلاعات هفتگی، جوانان امروز، دنیای طنز، طنز پارسی، خورجین، گل آقا، پسران و دختران، صبح ساحل، دریا ، مرجان ، گامبرون، ندای هرمزگان ، و…از جمله ی نشریاتی است که راشد انصاری با آنها همکاری داشته است.

از آثار منتشر شده راشد انصاری می توان اشاره کرد به: دغدغه های بی خیالی،  این مرد مشکوک ، لطفا میخ نشوید، پشت پرده،  طنزینه = طنز اینه ! و...

در شروع جلسه ابراهیم زره‌ساز مدیر کل استان ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری چنین دوره‌ای گفت: با توجه به پیشینه غنی ادبیات به خصوص طنز و فکاهه در استان خراسان زمینه تقویت این نوع از ادبیات در مراکز فرهنگی کانون خصوصا برای نوجوانان بسیار مهیاست.

مدیر کل کانون استان در ادامه افزود: شعر و ادبیات طنز ابزار بسیار قدرتمند و تاثیرگذاری در حوزه طرح مسائل اجتماعیست از همین رو امیدوارم در برنامه ریزی‌های آینده ادبی نگاه ویژه‌ای به ادبیات طنز داشته باشیم و با توجه به برگزاری این دوره که قطعاً دست آورد علمی خوبی را برای همکاران به همراه خواهد داشت، طرحی جامع و فرآیندی را در این زمینه تعریف و اجرایی کنیم.

شایان ذکر است سرفصل‌های ارائه شده در این دوره شامل تاملی بر تعاریف و تفاوت‌های طنز، هزل، هجو و فکاهی و ارائه و بررسی نمونه‌هایی از آثار طنز در ادبیات کلاسیک و معاصر ایران و جهان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =