کد خبر: 295417
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
بازدید 1233
سرود "خلیج فارس" کانون میناب به مهرواره کشوری راه یافت

اثر «خلیج فارس» در بخش سرود نمایش با شعر از مرکزفرهنگی هنری کانون میناب، در میان منتخبان نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: اثر«خلیج فارس» سروده مجید ذاکری نمایش به رهبری مرضیه فیروزی است که علی رضا کهوری آن را آهنگ‌سازی کرده است.

ناهید سلیمانی احمدی بیان داشت: مرحله استانی نخستین مهرواره «سرود آفرینش» کانون هرمزگان با رقابت ۱۳ گروه نیمه اول دی ماه امسال برگزار شد که در نهایت با رای داوران ۳ گروه برگزیده و به دبیرخانه کشوری معرفی شدند.

وی ادامه داد: گروه سرود مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری "میناب"، مرکز فرهنگی هنری کانون "شماره ۴ بندرعباس" و مرکز فرهنگی هنری کانون "فین" گروه‌هایی بودند که به عنوان برگزیده استانی به مرحله کشوری معرفی شدند و در مرحله کشوری این مهرواره، سرود "خلیج فارس" انتخاب شده است.

این مسوول بیان داشت: نخستین مهرواره سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» و با شعار «آینده ساختنی است» از تابستان سال جاری با ارسال شیوه‌نامه و فراخوان به استان‌های سراسر کشور کار خود را آغاز کرده است.

سلیمانی احمدی اضافه کرد: مرحله کشوری نخستین مهرواره سرود «آفرینش» روزهای ۱۴ تا ۱۶ اسفند امسال در مجموعه زیباکنار در استان گیلان با حضور هشت گروه منتخب برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان ادامه داد: آمیختگی زبان با موسیقی در هرمزگان فرصتی برای شناساندن فرهنگ موسیقی این استان ایجاد می‌کند.

وی گفت: سرود ابزاری موثر در انتقال مفاهیم عمیق به شمار می‌رود که ضمن شناساندن فرهنگ اصیل به کودکان ونوجوانان مفاهیم را ذهن آن‌ها ماندگار می‌کند.

سلیمانی‌احمدی ادامه داد: کانون این فرصت را برای اعضایش فراهم می‌کند تا در فرایند تشکیل گروه سرود، تمرین کار گروهی تا مرحله اجرا، اعضا به مجموعه‌ای از توانمندی‌های خود دست یابند.

گفتنی است هیئت انتخاب مهرواره سرود متشکل از بهرام دهقانیار، محمود منتظم و عباس محمدی روز سه‌شنبه ۸ بهمن در نشستی تخصصی ۸۹ سرود و ۱۷ نماهنگ رسیده به دبیرخانه را بررسی کردند و در پایان هشت «سرود نمایش» و دو «نماهنگ» انتخاب شد.

علیرضا کهوری آهنگساز شعر خلیج فارس از مرکز فرهنگی هنری کانون میناب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =