کد خبر: 295523
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
بازدید 310
دهه فجر با کانون پرورش فکری مرکز اندیشه

مربیان و اعضای مرکز اندیشه به مناسبت ایام دهه فجر برنامه هایی را تدارک دیده اند که در این روزها در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مرکز فرهنگی هنری اندیشه کانون پرورش فکری استان تهران، از هفته قبل آغاز ایام مبارک دهه فجر، برنامه هایی جهت استقبال از چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نظر گرفته است.

 در این ایام هر روز یک کلاس از مدارس درمرکز اندیشه حضورخواهند داشت تا دانش آموزان بتوانند در برنامه های فرهنگی هنری که با موضوع وقایع انقلاب در نظر گرفته شده است، شرکت کنند. 

معرفی روز شمار دهه فجر57 در قالب رویدادهای مهمی چون 12بهمن 57 (روز ورود امام خمینی) و 22بهمن57 (روزپیروزی انقلاب اسلامی) از جمله موضوعاتی است که این مرکز در دستور کار خود قرار داده است.

همچنین در راستای توجه به موضوعات پیشنهادی استان و به منظور یکسان سازی فعالیت ها در مراکز، برنامه هایی با محوریت «نهج البلاغه» در سایر کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی این مرکز، مورد توجه قرار قرگرفته اند که عبارتند از:

  •  نامه 31 امام علی (ع) به فرزندش امام حسن(ع) در مورد یاد خدا و اهمیت یاری جستن از خداوند مهربان که به رستگاری می انجامد. ایمان به خدایی که رمز پیروزی و موفقیت مبارزین انقلاب اسلامی شد.
  • معرفی رهبر انقلاب و شخصیت های انقلابی و محبوب اعضا و مربیان به صورت دیواری و شفاهی. در این معرفی بُعد ارتباطی ایشان با کودک و نوجوان، مورد توجه قرار خواهد گرفت. این فعالیت با توجه به خطبه 136 امام علی (ع)، از کتاب نهج البلاغه در مورد اهمیت امام ونقش مؤثر رهبریت در پیروزی، برای اعضا، انجام خواهد شد.
  • تهیه پازل بزرگ از رفتارهای انقلابیون دهه50 که به پیروزی آن ها منجر شد، یکی از فعالیت های جذاب و با نشاط در این ایام است. این پازل برای دو گروه که هرکدام سه نفر هستند به صورت مسابقه حضوری، اجرا می شود.
  • اجرای کارگاه کاردستی و کارت پستال سازی با محوریت صلح و دوستی و پرچم
  • معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوانان، به منظور شناخت بیشتر آن ها با پیشرفت کشور عزیزمان و افزایش امید وپویایی بین آن ها. 
  • چندین کتاب با موضوعات انقلاب و با مفاهیم اتحاد و همدلی برای کودکان و نوجوانان به صورت دیواری و شفاهی معرفی شد. این کتاب ها عبارتند از: خاطرات بچه های انقلاب 1و2، گربه ی ایران ما، شاه مقوایی، فرشته ای از آسمان، آسیاب بچرخ، آشیانه ای برای ماه و به همدیگر احترام بگذارید.
  • کارگاه نقاشی به صورت گروهی و فردی توسط شقایق شهریاری اجرا شد.
  • آثار خوشنویسی اعضا توسط مهتاب میرزایی، نیز با همین موضوعات و سوژه های مرتبط با این ایام کار شد. ضمن اینکه، نوشتن پیام هایی از بزرگان انقلاب، نوشتن کلمه فجر با تنوع ، طراحی خاص ، شعارنویسی و نوشتن حکمت هایی از کتاب ارزشمند نهج البلاغه، از جمله آثار خلق شده در این کارگاه است.
  • در بخش ادبی، با توجه به مفهوم حکمت458  موضوعاتی چون "نامه بچه های امروز به بچه های دیروز" ، موضوع "اگر راستش را می گفتم..." توسط اعظم نوروزی مربی ادبی مرکز درنظر گرفته شد.
  • نمایش فیلم، قصه گویی، شعرخوانی، معرفی ایام وقایع، برگزاری کارگاه های ادبی، هنری و... 

 از دیگر فعالیت هایی است که در این مرکز تا کنون انجام شده است.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =