کد خبر: 295537
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
حضور کانون در بازار بین‌المللی فیلم کلرمون فران فرانسه

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با چهار انیمیشن جدید در سی‌وپنجمین بازار بین‌المللی فیلم «کلرمون فران» ۲۰۲۰ فرانسه شرکت کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این بازار که از ۱۳ تا ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ (۲ تا ۷ فوریه ۲۰۲۰) و در کنار چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کلرمون‌فران ۲۰۲۰ برگزار می‌شود، بیش از ۳۰۰ دست‌اندر کار فیلم کودک و نوجوان از ۳۴ کشور جهان حضور دارند.

بر اساس این گزارش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره چهار فیلم جدید با عنوان‌های «قدم یازدهم» اثر مریم کشکولی‌نیا، «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» ساخته‌ی صادق جوادی، «خرچنگ» از شیوا صادق‌اسدی و «باچی» به کارگردانی مهین جواهریان را به همراه آثار قدیمی خود عرضه کرده است.

هم‌چنین روز ۱۴ بهمن (سوم فوریه ۲۰۲۰) ویژه‌برنامه‌ای با عنوان جشن پانزدهمین سال همکاری شرکت وی‌پت با کانون در زمینه‌ی نمایش فیلم‌های کانون در فرانسه با حضور روسای جشنواره‌ها و تعدادی از توزیع‌کنندگان و دست‌اندرکاران فیلم کودک و نوجوان در غرفه‌ی کانون برگزار شد.

بر همین اساس در این ویژه‌برنامه مقرر شد سه پویانمایی‌ قدیمی و ترمیم شده کانون با عنوان «روزی کلاغی» به کارگردانی عبدا... علیمراد، «گنجشک و پنبه دانه» اثر سیدمرتضی احدی و «کلاغی که می‌خواست قوی‌ترین باشد» به کارگردانی محمدعلی سلیمان‌زاده در ۲۰ سینمای فرانسه نمایش داده شود.

یادآوری می‌شود پیش از این نیز با همکاری کانون پرورش فکری، شرکت‌های وی‌پت و دریم‌لب فرانسه امتیاز نمایش فیلم‌های کانون در قالب مجموعه‌های مختلف در سینماهای فرانسه به نمایش در آمده است.

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کلرمون‌فران از ۱۱ تا ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ (۳۱ ژانویه تا ۸ فوریه ۲۰۲۰) در شهر کلرمون فران فرانسه در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =