انقلاب و شجاعت به فضای کانون ۴۳ زینت داد/ آشنایی با روزهای انقلاب در مرکز ۱۷

برنامه های دهه فجر مرکز ۴۳ تهران در قالب موضوع انقلاب و شجاعت و مرکز ۱۷ در قالب «دورت بگردم ایران» از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، با توجه به رخدادهایی که اخیرا در کشورمان به وقوع پیوست مرکز فرهنگی هنری ۴۳ کانون پرورش فکری ویژه برنامه های دفجر خود را با موضوع انقلاب و شجاعت به اجرا درآورد.

در برنامه ریزی های این مرکز آشنایی اعضا با رشادت ها و شجاعت های حضرت علی(ع) در باب معرفی خطبه های نهج البلاغه و معرفی شخصیت مالک اشتر زمان «شهید سردار سلیمانی» که در روزهای انقلاب نیز شجاعت و دلاوری های شان زبانزد همه بود، در دستور کار قرار گرفت.

فضا سازی مرکز با ریسه های رنگی و پرچم، مزین شد و معرفی کتاب های انقلاب و درخت انقلاب و تلویزیون انقلاب جهت ایام الله دهه فجر توسط اعضای نوجوان و همکاری مربیان مرکزصورت گرفت.

همچنین پروانه هایی به رنگ سبز و سفید و قرمز به نشان پرچم جمهوری اسلامی به صورت برجسته طراحی شد و اعضا دل نوشته های خود را که درباره شجاعت و انقلاب است داخل آن پروانه ها به قلم تحریر در می آورند.

اختصاص پانلی با عنوان «ش مثل ...» از دیگر برنامه های اجرایی این مرکز است که اعضا با موضوعاتی نظیر این که شجاعت چیست؟ یک انسان شجاع چه ویژگی هایی دارد؟ انسان شجاع از نظر شما چه کسی است ؟ و... در مورد شجاعت مطالبی می نویسند و داخل جعبه ای که روی پانل تعبیه شده قرار می دهند.

معرفی وقایع و ایام در قالب روز شمار انقلاب ۵۷ نیز در پانل دیگر قرار دارد که هرروز با گردش عقربه ساعتی نمادین روی روزهای دهه فجر، وقایع آن روزگار به اعضا و مراجعین توضیح داده می شود. درپایین پانل جعبه هایی گذاشته شده که اعضا نگاشته ها یا تصویرسازی هایی در ارتباط با آن روز را دراین جعبه ها می گذارند.

علاوه بر پانل، بازی هایی به صورت مسابقه ماز و پازل در ارتباط با موضوع مورد نظر مرکز طراحی شده است که هم اعضای مدرسه و هم اعضای پایدار مرکز این بازی و مسابقه را انجام می دهند که البته سوال های مطرح شده در ارتباط با فضا سازی و مطالب روی پانل های مرکز است.

در بخش کارگاه های هنری نیز علاوه بر نقاشی با مضمون شجاعت و غیرت و انقلاب، کتیبه هایی سفالی توسط اعضا ساخته می شود که با مضامین انقلابی مرتبط است.

آشنایی با وقایع انقلاب با بازی و سرگرمی در مرکز ۱۷

مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۷ کانون پرورش فکری تهران ویژه برنامه های مناسبتی دهه فجر را با عنوان «دورت بگردم ایران» به سرانجام رساند.

پس از انجام اقدامات اولیه این مرکز نظیر انتخاب نماد پرچم، تصویرحضور مردم و مشارکت اعضا در اجرای فضاسازی؛ ویژه برنامه ای منسجم به نام «دورت بگردم ایران» با در نظر گرفتن شرایط محیطی مرکز و بافت اجتماعی آن به گونه ای برگزار شد که ضمن ایجاد اوقات خوش و ماندگار برای اعضا، اطلاعات بنیادی از روزهای انقلاب، رویدادها و قهرمانان این مرزو بوم برحسب علاقه و نیاز به ایشان منتقل شود.

در این برنامه که به صورت گروهی برگزار شد؛ اعضا به تجربه بازی جمعی و کسب اطلاعات پرداختند. آنها لی لی کنان دور نقشه ایران که ۴۱ خانه داشت می چرخیدند تا درهر خانه با تاریخچه اتفاقات مهم جریان انقلاب از شهادت امیر کبیر گرفته تا شهادت سردار سلیمانی آشنا شوند.

 بازدید مدارس از مرکز، بازی، مسابقه، معرفی وقایع، معرفی کتاب، معرفی شخصیت، معرفی سرزمین، کاردستی، پانتومیم، نمایش فیلم، سرود، سفال، نقاشی، فعالیت ادبی و قصه گویی و توجه خاص به هم عهدی برای ساختن آینده با اجرای طرح ادبی «ایران ای سرزمین عزیز من، قول می دهم که...» و عنایت به حکمت های نهج البلاغه با عنوان «حرفی برای همیشه» و توجه خاص به تصاویر خوب از عکس های ماندگار با طرح «عکس و مکث» و نیز بیان رشادت ها و فداکاری های سردار سلیمانی در این دهه به ثمر رسیده است.

 مشارکت با فضای سبز شهرداری برای آموزش قلمه زدن و کاشت نهال انقلاب، دعوت مادر یکی از اعضا (از خانواده محترم شهدا برای بیان خاطرات)،  نیز از دیگر برنامه های اجرایی این مرکز در دهه فجر بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =